دنیا تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند

جت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه دنیا تشنه معارف اهل بیت (ع) است؛ گفت: امروز کافی است امام رضا (ع) را جهانیان بشناسند تا از این معارف بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی آقا تهرانی» شنبه شب در آیین اختتامیه نوزدهمین و افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی‌ آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: برگزاری جشنواره های بین المللی امام رضا(ع) توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) کاری مبارک و شروعی بسیار خوب است چراکه مقام امامت کسی است که تمامی عوالم را پر می کند و هیچ چیز به اندازه او نیست؛ به همین دلیل است که امام هشتم (ع) منحصر به مشهد و ایران نیستند بلکه حجتی برای  تمام مخلوقات خداوند هستند. 


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی افزود: به یاد دارم در آمریکا جلساتی میان ادیان داشتیم و به نظرم رسید برای انجام یک کار جدی مناظرات امام رضا (ع) را به فارسی و انگلیسی ترجمه کنم که در کمال تعجب مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت.  

 

وی با تاکید بر اینکه دنیا تشنه معارف اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: امروز کافی است امام رضا (ع) را جهانیان بشناسند تا از این معارف بهره مند شوند. امروز ما انقلاب کرده ایم و این قدرت را داریم‌ تا به اندازه توان خود برای شناسایی امام رضا (ع) تلاش کنیم. 


حجت الاسلام آقا تهرانی ضمن اشاره به دشمنان و برخی بیگانه پرستان که از هنر و فرهنگ برای دشمنی با اسلام و امام رضا(ع)  استفاده می کنند، خاطر نشان کرد:  این اتفاق در حالی است که هنر و فرهنگ به دنبال ابتذال نیست؛ بنابراین من از همه دستگاه ها درخواست دارم که کار را جدی تر بگیرند تا آنچه درخور امام رضا (ع) رخ دهد.

 

کد خبر 1184798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha