مهمترین هدف برگزاری جشنواره امام رضا(ع) ترویج فرهنگ رضوی است

برازش با بیان اینکه آگاه سازی مردم و توسعه فرهنگ رضوی مهمترین هدف مجموعه جشنواره های امام رضا (ع) است؛ گفت: فعالیت های بنیاد امام رضا (ع) به افزایش آگاهی مردم نسبت به آموزه های اهل بیت(ع) می پردازد،

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمودرضا برازش» شنبه شب در آیین اختتامیه نوزدهمین و افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی‌ آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: نعمت وجود بارگاه امام رضا (ع) همچون خاری در چشم دشمنان است و عنکبوت صفتان همواره تلاش می کنند این نور را خاموش کنند،اما ما وظیفه داریم این نور را به همه بشناسانیم.


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه آگاه سازی مردم و توسعه فرهنگ رضوی مهمترین هدف مجموعه جشنواره های امام رضا علیه السلام است؛ افزود: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افتخار دارد برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری علمی پژوهشی و رسانه ای را با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و دیگر‌ دستگاه ها در طول سال برگزار کند؛ این برنامه نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور نیز برگزار می شوند. 


وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی انجام شده توسط این بنیاد حلقه هایی از همان مسیری است که امام (ع) ترسیم فرموده اند، تصریح کرد: این فعالیت ها با توجه به اینکه به افزایش آگاهی مردم نسبت به آموزه های اهل بیت(ع) می پردازد، در حقیقت تحقق بخش اوامر و دستورات خداوند است.  


برازش افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی با شرکت یک میلیون نفر، برگزاری جشنواره های شعر و سرود به زبان های مختلف، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، کتاب کودک و نوجوان و میراث مکتوب، فیلم،  انیمیشن و تولید محتوا نمایشی، کنگره های پژوهشی، آواها و نواها همگی بخشی از مجموعه جشنواره هایی است که توسط بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود. 


وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های این بنیاد از طریق راه های مختلف سعی در افزایش علم آگاهی، مهارت و توجه اقشار مردم به بیانات ائمه اطهار(ع) به کمک برنامه های فرهنگی دارد، اضافه کرد: دو نشریه علمی پژوهشی، ده ها مقاله و پژوهش از ثمرات این علمی و پژوهشی این جشنواره هستند‌. در حوزه کارهای فرهنگی و هنری نیز رونمایی از تابلو "دعای باران" اثر استاد روح الامین نمودی از ثمرات این جشنواره است.  


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به فعالیت خبرگزاری تخصصی رضوی و تولید محتوای تخصصی درباره امام‌ رضا(ع)، گفت: همه این اقدامات در یک ستاد کوچک و چابک با ۲۵ همکار هدایت، حمایت و نظارت می شود؛ امیدواریم با لطف خداوند و همکاری مسئولین بتوانیم برنامه های خود را در جهت گسترش فرهنگ رضوی توسعه دهیم چرا که در ایران اسلامی، امام رضا(ع) تنها معصومی‌ هستند که از حضورشان بهره مند شده ایم.

 

کد خبر 1184803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha