امام خمینی(ره) فرهنگ مقاومت را در جامعه نهادینه کرد

حجت‌الاسلام مرتضوی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فرهنگ مقاومت را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، وابسته فرهنگی کشورمان در بیروت، شیخ احمد القطان، رئیس «جمعیة قولنا والعمل» و جمعی از شخصیت‌های فکری، فرهنگی و دینی در مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) در حسینیه «بیت‌شاما فوقا» برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضوی در سخنانی، گفت: امام راحل فرهنگ مقاومت و اقتدار را در ملت نهادینه کرد. ما باید به رویکرد وحدت بخش امام خمینی(ره) پایبند باشیم.

وابسته فرهنگی کشورمان در بیروت اظهار داشت: در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران باید اندیشه‌های این رهبر بزرگ را به دقت مورد بررسی قرار دهیم، اندیشههایی که الهام بخش همه مستضعفان در سراسر جهان بوده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) عالم، فقیه، مجتهد و دارای بصیرت نسبت به کتاب خدا و سنت نبوی بودند، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران موجب حیرت رهبران جهان شد. از سوی دیگر با توجه به نقش تأثیرگذار این انقلاب در مسائل سیاسی جهانی و منطقه‌ای که منشأ بروز تحولات بود، این انقلاب بیشترین تلاطم و تنش را در جهان طی سالیان گذشته به همراه داشت.

حجت‌الاسلام مرتضوی به رویکرد تحول آفرین در خط امام خمینی(ره) پرداخت که برطبق نظر رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای، بارزترین امری بود که امام راحل به آن پرداختند.

کد خبر 1184815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha