آغاز چهارمین رویداد ملی فهما هم زمان با میلاد امام رضا (ع)

مجید خوبی زاده گفت: چهارمین رویداد ملی فهما هم زمان با میلاد امام رضا (ع) و با نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون های مساجد شروع شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: چهارمین رویداد ملی فهما هم زمان با میلاد امام رضا (ع) و با نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون های مساجد شروع شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در این باره، تاکید کرد: این رویداد ملی با محوریت ائمه جماعات مساجد و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بهره مندی از تجربیات سه دوره قبلی برگزاری رویداد ملی فهما و همچنین استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال اجرا می شود.

 

وی یادآور شد: برنامه های چهارمین رویداد ملی فهما امسال همچون سال های گذشته در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و در ۱۲ رواق کتاب، نمایش، نور، همدلی، رسانه، قلم، فیلم، ترنج، دانش، سرود، کارآفرینی و فناوری تعریف شده است.

 

خوبی زاده از تدوین دستورالعمل های تخصصی برای هر رواق خبر داد و افزود: این مهم به منظور ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها برای نقش آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر جامعه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اوقات فراغت تابستانی را فرصتی مناسب برای استفاده نوجوانان و جوانان از برنامه های کانون های مساجد دانست و ادامه داد: با توجه به روند کاهشی شیوع بیماری کرونا خوشبختانه امکان اجرای برنامه های کانون های مساجد به صورت میدانی وجود دارد.

 

وی با بیان این مطلب که تمرکز ستاد بر اجرای حضوری برنامه های فهما است، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند براساس ظرفیت ها و امکانات موجود در فعالیت های یک تا سه رواق فهما شرکت کنند.

 

​خوبی زاده تاکید کرد: فعالیت کانون های مساجد باید متناسب با ماموریت ها و اولویت های روز جامعه باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: شاخص های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی فعالیت های کانون های مساجد در چهارمین رویداد ملی فهما است که با محوریت ائمه جماعات اجرا می شوند.

 

وی در خاتمه با یادآوری این مطلب که کانون های برتر در دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی می شوند، گفت: شاخص های میدانی ارزیابی کانون های مساجد در رواق های ۱۲ گانه فهما بر مبنای مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری و خودکفایی است.

کد خبر 1184872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha