عدم درج قیمت و گران فروشی بیشترین تخلفات اصناف در قزوین

حسن پور گفت: بیشترین تخلف واحدهای صنفی در حوزه عدم درج قیمت بوده که ۳۵ درصد پرونده ها را تشکیل می دهد و ۱۷ درصد گران فروشی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا حسن پور» در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز (یکشنبه ۲۲ خرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: از هماهنگی و همدلی در سطح استان در تهیه و توزیع کالا تشکر کرده و در خصوص شرکت های تولیدی نیاز است به صورت ملی بررسی شود متأسفانه شگردی راه افتاده که هر کدام بخواهند افزایش قیمت داشته باشند با عدم عرضه کالا یا قطره چکانی کردن عرضه این کار را انجام می دهند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: با توجه به نظارت ها و بازرسی ها از ۲۰ اریبهشت تا ۲۱ خرداد در حوزه کالا و خدمات، یک هزار و ۴۵۵  فقره پرونده در سامانه تعریزات تشکیل شده که به یک هزار و ۳۶۸ فقره پرونده رسیدگی شده و ۱۱۲ میلیارد ریال جمع محکومیت ها است و در این حوزه میانگین زمان رسیدگی هم کاهش یافته است.

 

وی عنوان کرد: در مجموع ۳۸۴ اکیپ مشترک تشکیل شده است که از ۷۴۵ واحد بازرسی صورت گرفته و ۳۶۴ پرونده تشکیل شده است که در این بین ۴۶ پرونده احتکار تشکیل شده که ۶۴ میلیارد تخلف در این حوزه داشتیم.

 

حسن پور اعلام کرد: در حوزه آرد و نان اگر چه جلوتر می رویم وضعیت بهتر می شود ولی گله هایی وجود دارد به طوری که از حدود یک هزار و ۶۲۷  واحد صنفی نانوایی که در استان داریم، ۱۶ درصد تخلف کردند البته از همه واحدها هم بازرسی نکردیم و بیشتر از ۵۰ درصد بازرسی نشدند و این عدد ۱۶ درصد تخلف نگران کننده است و بخش زیادی تذکر و اخطار داده و سعی کردیم تشکیل پرونده نشود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۱۳ واحد نانوایی تعطیل شده و در پنج واحد نصب پلاکارد داشتیم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار کرد: در خصوص کشفیات در یک ماه گذشته روغن مایع ۳۲ تن، روغن جامد ۲۰ تن، ماکارونی ۳۵ تن و همچنین کشف تخم مرغ برنج و آرد هم داشتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تخلف در حوزه عدم درج قیمت بوده که ۳۵ درصد پرونده ها را تشکیل می دهد و ۱۷ درصد گران فروشی بوده است.

 

کد خبر 1184929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha