زائران حج تمتع به فکر استفاده حداکثری از معنویت این سفر باشند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر اینکه زائران حج تمتع به فکر استفاده حداکثری از معنویت این سفر باشند گفت: پرهیز از رفتارهای تفرقه انگیز و انجام کارهایی که مورد پسند عموم مسلمانان نیست از سوی زائران ایرانی رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین زمانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مهمترین توصیه ها را به زائران بیت الله الحرام را مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، اظهار کرد: ولی فقیه فرمودند که زائران به فکر استفاده حداکثری از معنویت این سفر باشند و به فکر سوغات مادی و دنیوی نباشند.

 

این روحانی کاروان حج با بیان اینکه حدود 20 سال است روحانی سفر حج به عتبات عالیات است، گفت: آنچه که در سفر حج بسیار مهم است، حفظ وحدت و ارتباط خوب با زائران سایر کشورها است. زائران عزیز ایرانی باید از انجام هرگونه رفتار تفرقه انگیز و کارهایی که مورد پسند سایر مسلمانان نیست، دوری کنند که به این در فقه اسلامی تقیه مداراتی می گویند.

 

وی اضافه کرد: زائران عزیز ما باید در نماز جماعت مسلمانان شرکت کنند زیرا که سفر حج نمادی از شکوه و اقتدار مسلمانان است.

 

زمانی در ادامه با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان توصیه ای دیگر به زائران سفر حج است، گفت: رعایت احکام شرعی، انس با قرآن و حسن ارتباط با سایر مسلمانان توصیه ای دیگر به زائران سفر بیت الله الحرام است. 

 

کد خبر 1184946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha