زائران ایرانی بیت‌الله الحرام باید آبروی شیعه باشند

حجت الاسلام والمسلمین راغبی گفت: زائران ایرانی باید با رفتارهای خوبی که از خود در سفر حج به نمایش می گذارند، آبروی شیعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد راغبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سفر حج معنوی ترین سفر ممکن است، اظهار کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته خود با دست اندرکاران حج فرمودند زائران عزیز به فکر معنویات باشند و از بازارگرمی و خرید سوغات حتی الامکان پرهیز کنند.

 

این روحانی کاروان حج با بیان اینکه از سال 1375 به عنوان روحانی کاروان در سفرهای حج و عتبات عالیات فعالیت می کند، گفت: زائران باید تمام فکر و ذکر و توجه شان به زیارت باشد، نماز  بخوانند، قرآن بخوانند و ذکر بگویند.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند زائران باید زینت ما باشند و مایه ننگ ما نشوند، اظهار کرد: نگاه زائران سایر کشورها در سفر حج به ایرانی ها است. ما باید به گونه ای رفتار کنیم که موجب افتخار و سربلندی و زینت شیعیان باشیم.

 

راغبی در ادامه با بیان اینکه زائران باید از انجام هرگونه رفتار غلط پرهیز کنند، گفت: انجام کارهایی مانند دخیل بستن نباید در ایام سفر حج انجام گیرد.

 

وی افزود: حج بزرگترین آرزوی مسلمانان است، بنابراین زائرانی که به دعوت الهی در این سفر حاضر می شوند، باید شئونات اسلامی و احکام شرعی را رعایت کنند و به نحو احسن برخوردی مودبانه و مهربانانه با مسلمانان سایر کشورها داشته باشند.

کد خبر 1184948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha