تداوم آسایش فعلی با تزریق دز سوم کرونا

علیمحمدی با بیان اینکه تزریق دز سوم می تواند، اثر بخشی ۲ دز قبلی را بالا ببرد، گفت: تزریق دز سوم شرایط باثبات فعلی را تداوم ببخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی علیمحمدی»  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن به ویژه دز سوم گفت: با توجه به اینکه هر دز واکسن می تواند حداکثر 6 تا 7 ماه اثر بخشی مطلوب داشته باشد، تزریق دز سوم برای آینده توصیه و تاکید می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه خوشبختانه بیش از دو ماه است که وضعیت استان از لحاظ کرونایی،پایدار است، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرکی این ویروس و سرعت بالای انتقال و چرخش این بیماری،نباید آن را اتمام یافته تلقی کرد.

وی در ادامه گفت: از هم استانی های عزیز می خواهیم با مراجعه به پایگاه های جامع سلامت و مراکز بهداشتی نسبت به تزریق و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه به نزدیک شدن اعزام حجاج به سرزمین وحی،  اشاره کرد و گفت: در این راستا تکمیل واکسن مورد تائید وزارت بهداشت و کشور عربستان را نیز برای عدم بروز مشکل توصیه می کنیم.

دکتر علیمحمدی گفت: حجاج عزیز دو نوبت از یکی از واکسن های آستارازنکا و سینوفارم را می بایست تزریق کنند که البته این موضوع به کاروان ها و مدیران کاروان ها اعلام شده است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، داشتن تست pcrمنفی 72 ساعت قبل از ورود به کشور عربستان را نیز از جمله دیگر الزاماتی دانست که می بایست توسط کاروان ها و حجاج رعایت شود و گفت: برای حجاج در این سفر معنوی آرزوی سلامتی و سفر خوش داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در 15 روز گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا به ثبت نرسیده است، گفت: تنها 16 مورد مثبت شناسایی شده اند که این مهم نشان دهنده ی مدیریت این بیماری است .

کد خبر 1184958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha