روش و سلوک حجت‌الاسلام شفیعی باید استمرار یابد

حجت‌الاسلام عادلی نژاد با اشاره به خصوصیات عالم فقید حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی گفت: فقدان ایشان برای جامعه فرهنگی خوزستان پرشدنی نیست و روش، رفتار و سلوک پیامبرانه این عالم وارسته باید حفظ شود و استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد» شب گذشته در نشست «روایت آ سید محسن» که در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان، با اشاره به برخی خصوصیات شخصیتی عالم فقید حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی اظهار کرد: ایشان در سلوک اجتماعی چه در رفتار اجتماعی و چه موضع‌گیری‌های سیاسی برای خود اصولی داشت و بر مبنای آنها عمل می‌کرد نه بر اساس خوشایند دیگران.

 

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: انسان‌هایی که مبانی و اصولی برای رفتار خود دارند، شاید مهم‌ترین نقد به آنها این است که انعطاف ناپذیرند، اما تفاوت شخصیت ایشان این است که در عین پایبندی به اصول، انعطاف رفتاری داشت و جاهایی که محکم بر اصل خود می‌ایستاد باعث نمی‌شد که دیگران از ایشان ناراحت شوند؛ محبت و ملاطفتش در جای خود بود و اگر احساس می‌کرد که این پایبندی برای کسی ناراحتی پیش آورده است، برای طرف مقابل جبران می‌کرد.

 

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام شفیعی اضافه کرد: پیام رهبر انقلاب، پیام متفاوتی است، از این بابت که هم عملکرد گذشته ایشان را مورد تایید قرار دادند و هم بر این مدل از سلوک طلبگی مهر تایید زدند؛ مقام معظم رهبری تعبیر «امید آینده» را به کار بردند، این بدین معنا است که این سبک و سلوک باید استمرار پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام عادلی‌نژاد با بیان اینکه فقدان ایشان برای جامعه فرهنگی خوزستان پرشدنی نیست تصریح کرد: ایشان خدمات پنهان فراوانی انجام داد که جایی ثبت و ضبط نشده و قرار هم نبود که گزارش کاری از آن ارائه شود و آنچه ایشان را از بقیه متمایز می‌کرد، سلوک پیامبرانه این عالم وارسته بود؛ آنچه درباره انبیاء به ما رسیده این است که با مردم زندگی می‌کردند و چیزی که باعث می‌شد مردم به آنها علاقه‌مند شوند و به آنها ایمان آورند نیز همین بود.

 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام شفیعی سخنرانی‌های خود را با زبان ساده بیان می‌کرد ادامه داد: برخی افراد گاهی برای نشان دادن فضل و دانش خود، واژگانی را استخدام می‌کنند که به وسیله آنها خود را اثبات کنند، اما ایشان برای اینکه مطلبی را انتقال دهد بیش از بها دادن به کلمات، با رفتار و عملکرد خود این کار را می‌کرد.

 

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابراز کرد: رسالت ما بعد از درگذشت این عالم فقید و برجسته این است که روش و سلوک ایشان را که برخاسته از آموزه‌های دینی بود، با در رفتار خود نشان دهیم و حفظ کنیم؛ ایشان در عین حالی که مسئولیتی بر عهده داشت اما با معنویت و اخلاق زندگی می‌کرد.

 

در ادامه این جلسه «سید محمدهادی شفیعی» نیز با بیان اینکه تعامل حاج آقا برای ما علاوه بر رابطه پدر و فرزندی، رابطه استاد و شاگردی نیز بوده است عنوان کرد: زمانی که حاج آقا در بیرون از خانه و با دیگران داشتند، همان وقت را و شاید بیشتر برای خانه و در ارتباط با اعضای خانواده می‌گذاشتند.

 

فرزند مرحوم حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه واقعا بدون اغراق یک مورد تندی از ایشان سراغ ندارم که برخورد خارج از انصاف و عزتی کرده باشند اذعان کرد: خیلی برای ایشان مهم بود که اگر تذکری به کسی بدهند، عزت شخص خدشه‌دار نشود؛ اگر جایی نکته‌ای داشتند از در گفت‌وگو وارد می‌شدند و دلایل خود را بیان می‌کردند و در صورتی که قانع می‌شدیم انتظار انجام آن کار را داشتند.

 

وی با اشاره به ویژگی محبت به دیگران در شخصیت حجت‌الاسلام شفیعی گفت: میزان محبت ایشان به دیگران کم نظیر است. دیگران یعنی همه، فرزند، خانواده، دانشجو، سرایدار یک مدرسه در شهرستان، کارگر فضای سبز یک شرکت خصوصی و ... . این محبت طوری بود که با خودت می‌گویی جایی باید تمام شود.

 

شفیعی خاطر نشان کرد: ذره‌ای عملکرد ایشان در خانه با آنچه بیرون بودند، تفاوتی نداشت و عینا آنچه در بیرون به دیگران می‌گفتند در خانه هم اجرا می‌کردند.

 

کد خبر 1184970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha