شورای شهر و شهرداری متولی آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی نیستند

خراسانیان گفت: شورای شهر و شهرداری سمنان متولی آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی نیستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«مهدی خراسانیان» درجمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت تخلیه کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در مرکز شهرسمنان گفت: با وجود تسهیل‌گری شورا و همکاری حداکثری اعضا شورا در خصوص در اختیار قراردادن اجاره‌بهای ناچیز ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری،به مدت دوسال  اداره کل زندان‌ها از امضای تفاهمنامه و قرارداد انجام شده سرباز زده است.

 

رئیس شورای شهر سمنان تصریح کرد: در این توافق‌نامه قید شد که اداره کل زندان‌ها تا اول تیرماه ۱۴۰۱ کاروانسرا را تخلیه و به ساختمان نام‌برده نقل مکان کند و همچنین نوشته شد که اگر احداث ساختمان اداره کل زندان‌ها توسط دولت بیش از ۲ سال طول کشید، این قرارداد تا ۲ سال دیگر با همین شرایط قابل تمدید است.

 

وی ضمن انتقاد از عدم آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از سوی اداره کل زندان‌ها اضافه کرد: بعد از یک ماه، این اداره کل در پایین قرارداد بندهایی را اضافه کرده است.

 

خراسانیان به افزودن چهار مورد الحاقی به قرارداد رسمی توافق شده بین اداره کل زندان ها و شورای شهر سمنان اشاره کردوافزود: گره زدن آزادی کاروانسرای تاریخی سمنان به پلاک دیگری که هیچ ارتباطی با کاروانسرا ندارد.

 

رئیس شورای شهر سمنان این موضوع را  منطقی و  عقلانی و قانونی ندانست وافزود:با توجه به عدم امضای قرارداد از سوی اداره کل زندان ها، متاسفانه امکان اجرای قراردادی که می بایست از اول تیرماه اجرایی  شود دیگر وجود ندارد.

 

وی با تأکید براینکه شورای شهر معتقد است می‌توان از اموال مردم استفاده بهتر و بهینه‌تری شود ادامه داد: اگر این روند تنها به اتلاف وقت منجر شود، مدیریت شهری از آزادسازی کاروانسرا کنار می‌کشد.

 

خراسانیان با بیان اینکه اگرچه شورای شهر و شهرداری متولی آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی نیستند گفت: اما با توجه به اینکه آزادسازی این بنا مطالبه جدی مردم بود، همکاران ما پای کار آمدند تا با تسهیل گری زمینه را برای آزادی این بنای ارزشمند ثبت ملی شده فراهم کنند.

 

رئیس شورای شهر سمنان با تأکیدبر اینکه هیچ نهادی تا این اندازه برای آزادی این بنای تاریخی تلاش نکرده افزود: این در صورتی است که شورا و شهرداری هیچ وظیفه ای در این ارتباط ندارد.

 

وی بیان کرد: فعلا به صورت ضمنی مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دادگاه انقلاب را تملک کند اما هنوز قطعی نیست و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

 

خراسانیان درادامه گفت: با بیان اینکه تجهیز آتش‌نشانی سمنان به نردبان بلندمرتبه در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به سمنان حدود ۵۰ میلیارد تومان در قالب اوراق برای تهیه نردبان بلندمرتبه آتش‌نشانی به شهرداری تصویب شده بود، طی دو ماه آینده این نردبان به سمنان منتقل می‌شود.

 

رئیس شورای شهر سمنان با اشاره به تصویب بودجه ۸۴۵ میلیاردتومانی شهرداری سمنان و تأیید آن در فرمانداری، افزود: ۴۸۲ میلیارد تومان از این بودجه مربوط به درآمدها، ۲۸۲ میلیارد تومان مربوط به فروش املاک و ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات تأمین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تیم‌داری جزو وظایف شهرداری نیست،خاطرنشان کرد: تیم فوتسال ساحلی به بخش خصوصی واگذار شد، چرا که در پرداخت هزینه‌های آن چالش‌هایی وجود داشت و این تیم باید با هیئت ورزشی مربوطه ارتباط بگیرد.

 

خراسانیان درادامه نشست خود پرداخت به موقع حقوق کارکنان از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر عنوان واظهارامیدواری کرد: هر چه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

 

کد خبر 1184982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha