شاعران نگهبانان زبان و راویِ زبان و فکر و فرهنگند

سعیدی کیاسری در بزرگداشت مرحوم حمید سبزواری گفت: شاعران راویان زبان و فکر و فرهنگ هستند و زنده یاد سبزواری با احیاء برخی قالبهای شعری پس از انقلاب اسلامی نقش مهمی در شعر انقلاب داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، هادی کیاسری(شاعر) در نخستین همایش ملی سرودها و سروده های انقلاب اسلامی که عصر شنبه ۲۱ خردادماه با همکاری رادیو فرهنگ در دانشگاه سبزوار گفت: شاعران فرشتگان نگهبان زبان و راوی زبان و فکر و فرهنگند.

وی افزود: اینکه زبان فارسی، زبان همدلی، همزبانی و زبان ثبت و ضبط علوم و زبان دوم جهان اسلام و زبان فکر و فضیلت است، درواقع به مدد پویایی زبان فارسی و شاعران و ادیبان فارسی است.

سعیدی کیاسری با بیان اینکه مرحوم سبزواری با همه کهولت و شیخوخیت از هیچ محفل و بستر ادبی جا نمی ماند تصریح کرد : استاد سبزواری در احیاء برخی قالبهای شعری پس از انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و نماینده راستین و فاخر استان خراسان است که به آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی خدمات بسیار کرده است و از اینرو باید حق شناسی از ایشان را ارج نهاد.

گفتنی است،  «نخستین همایش ملی سرود و سروده‌های انقلاب اسلامی و آیین بزرگداشت زنده‌‌یاد استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، امروز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با همکاری ‌وپخش مستقیم از رادیو فرهنگ آغاز شد  و تا فردا یکشنبه، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1184989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha