متأسفانه ابتکار عمل را در سنت و فرهنگ از دست داده‌ایم

امامی،گفت: با توجه به اینکه انبوهی از اصالت‌ها در کرمانشاه وجود دارد، اولین موضوع در کرمانشاه غیریت علوی است که از دیرباز وجود داشته است اما متأسفانه ابتکار عمل را در سنت و فرهنگ از دست داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز ۲۲ خرداد ماه ، سیدمجید امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد،گفت: کرمانشاه شهری تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که باید میراث ناملموس آن را بیشتر از گذشته معرفی کنیم.

 

* کار شورای فرهنگ عمومی  بسیار حائز اهمیت است

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، افزود بنابر دستور رئیس مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جلسات شورا حضور داشته و ظرفیت‌ها را شناسایی، برنامه‌ریزی و اجرا کنیم زیرا شورای فرهنگی عمومی، حافظ اصالت‌ها است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: کار شورای فرهنگ عمومی  اهمیت دارد لذا کار ما فهم و شناخت عمیق اصالت‌ها و کشف موقعیت‌ها و تغییرات است.

 

 

امامی تصریح کرد: پایه فرهنگ عمومی دینمدار و وابسته به ارزش های دینی، اسلامی و ایرانی است  و خانواده را بزرگترین سرمایه فرهنگی کشور یاد کرد.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: اولین نمایشگاه اسباب‌بازی در عراق برگزار شد و مردم این کشور برای خرید هجوم داشتند، لذا باتوجه به موقعیت مرزی کرمانشاه، می‌توان حتی از ظرفیت آن بخصوص همایش بزرگ اربعین استفاده کرد و با این اوصاف می توان قرارگاه صنایع فرهنگی برای تولیدات فرهنگی را تشکیل دهیم و نسبت به صادرات کالاهای فرهنگی تلاش کنیم که علاوه بر ارز آوری، باعث صادرات فرهنگ و حتی اشتغال خواهد شد.

 

 

وی در پایان گفت: در هر استان باید قرارگاه عملیاتی فرهنگ همان استان باشد واین شورا می تواند با استفاده از بازوهای توانمند جبهه های فرهنگی در حوزه فرهنگ آسیب شناسی کرده و برای رفع آن راه حل پیدا کند.

 

 

 

* عالی‌ترین شورای بررسی مشکلات فرهنگی استان، شورا فرهنگ عمومی است

 

 

در ادامه این نشست ،علی صفدری، گفت: ریاست شورا  فرهنگ عمومی در استان به عهده نماینده ولی‌فقیه در استان، نایب رئیسی آن با استاندار و دبیرخانه ارشاد اسلامی است و طبق آئین نامه، مدیران دستگاه های عضو، باید شخصاً در جلسات حضور داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به هدف از تشکیل شورای فرهنگ عمومی ، افزود:  هدف اصلی ما سبک زندگی ایرانی اسلامی است که مورد توجه و تأیید رهبر معظم انقلاب است.

 

 

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه این جلسه هر دو هفته یکبار تشکیل می شود اما یک هفته پیش از  تشکیل جلسه  موضوعات و مباحث  را  اعلام  می کنیم تا اعضای شورا بتوانند با آگاهی کامل  پیشنهادات و برنامه‌های خود را اعلام کنند و بعد پیشنهادات مطرح شده کارشناسی می‌شود و بعد از اولویت‌بندی بررسی می‌کنیم.

 

 

 

کد خبر 1185003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha