فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد مورد حمایت قرار می گیرد

سپهوند، با بیان اینکه مسجد همواره در جوامع اسلامی منشا آثار بزرگ و جریانات و حرکت های مهم و تاثیر گذار بوده است، گفت: از فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد مورد حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سامان سپهوند»، در آیین افتتاحیه نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد( محرابیان) ویژه مربیان مساجد در خرم آباد اظهارداشت: یکی از رویکردهای حوزه هنری حمایت از  انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد  است.

 

 

وی افزود: مسجد به عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت میتواند برای جامعه انقلابی ما منشا حرکات و برکات بزرگ و ماندگار بشود؛ اگر این خصلت و ویژگی مسجد با هنر، آن هم هنر تئاتر آمیخته شود فرصت ویژه و خاصی ایجاد خواهد کرد.

 

سپهوند در ادامه خاطرنشان کرد: مسجد سنگر انقلاب اسلامی است و این نگرش در حوزه هنری به صورت جدی پیگیری خواهد شد و اهتمام جدی برای آن وجود دارد.

 

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به تاثیر گذاری هنر نمایش در انتقال مفاهیم و اثر بخشی آن افزود: هنر تئاتر در انتقال پیام و سخن انقلاب به مخاطبان تاثیر بسزایی دارد.

 

سپهوند با اشاره به اینکه لرستان میزبان برگزاری نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد است ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاههای آموزشی با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها در عرصه هنرهای نمایشی و ارتقا سطح کیفی و پیشبرد اهداف حوزه در توسعه فعالیت های آموزشی در مساجد موثر واقع شود.

 

وی در ادامه یاد آور شد:  سعادتی است که این مراسم با سالروز ولادت حضرت رضا (ع) مقارن است.

 

رئیس حوزه هنری لرستان در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره زنده یاد اسفندیار ملایری از سال ها تلاش و فعالیت های این هنرمند فقید تجلیل کرد.

 

 

کد خبر 1185022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha