اسلام، نه با جنگ بلکه با علم بر تمام عالم غالب خواهد شد

مسئول اسبق نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق آیه صریح قرآن، دین اسلام بر تمام عالم غالب خواهد شد نه با جنگ بلکه با علم، و این بیانگر ارزش علم و آگاهی و دانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، ‌حجت الاسلام علی روحانی در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره طرح ضیافت اندیشه کاشان گفت: یکی از ارزش ها که در همه قرون و اعصار ارزش شناخته شده علم و آگاهی است و یکی از چیزهایی که پایان ندارد فراگیری علم است.

 

امام جمعه موقت آران و بیدگل به بیان آیه ای از قرآن کریم پرداخت و گفت:"و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا" ای دانشمندان از علم چیز کمی را یاد گرفته اید. معلومات انسان بسان قطر دایره ای است و مجهولات مساحت دایره هر چه معلومات بیشتر باشد به چشم انداز مجهولات بیشتری پی می برد و غرور علمی یکی از خطرات بزرگ است.


حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: طبق آیه صریح قرآن، دین اسلام بر تمام عالم غالب خواهد شد نه با جنگ بلکه با علم، و این بیانگر ارزش علم و آگاهی و دانش است.

 

مسئول اسبق نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: علم وقتی توام با عمل باشد و در جامعه جایگاه خودش را پیدا کند، جامعه هم پیشرفت می کند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) « کسی که یک قدم برای فراگیری علم بردارد خدا یک قدم برای او به سمت بهشت بر می دارد» گفت: دانشگاه پیرامون فعل خدا و حوزه پیرامون سخن خدا بحث می کند.

 

افتتاحیه دوازدهمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اساتید، همزمان با ایام ولادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

کد خبر 1185034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha