دشمن یاد شهدا را نشانه گرفته است

زارعی با بیان اینکه امروز دشمن باور ایثار و شهادت و یاد شهدا را نشانه گرفته است، گفت: با برگزاری یادواره شهدا می توانیم غیرت و مردانگی و بی ادعابودن شهدای عزیز به خصوص شهدای کشاورز و عشایر را به نسل های جوان نشان دهیم.

«افسانه زارعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: فرزندان ایران اسلامی برای پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی خود با خون خودشان معامله کردند.

 

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری خراسان جنوبی با بیان اينکه شهدا سند انقلاب اسلامی هستند، گفت: دشمن با خلق قهرمان های هالیوودی متاسفانه طی چند سال اخیر سبب کمرنگ شدن قهرمان های واقعی دوران دفاع مقدس در جامعه شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: پرداختن به موضوع شهادت و پیام شهدا که بخشی از میراث و هویت ایران اسلامی است یک نقش اساسی را برای مسئولان فرهنگی به وجود می آورد تا این موضوعات برای نسل های جوان تبیین کنند.

 

زارعی در خصوص شهدای عشایر و کشاورز گفت: عشایر مدافعان و مرزبانان بی ادعایی هستند که از همان ابتدای جنگ تحمیلی با مال و جان خود در کنار نیروهای نظامی حضور داشتند.

 

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: عشایر در عملیات های چریکی نقش موثری را ایفا کردند و زنان عشایر با تامین آذوقه و مواد غذایی به کمک نیروهای نظامی می آمدند.

 

وی با اشاره به شهدای عشایر و کشاورز در خراسان جنوبی به خصوص شهرستان بشرویه گفت: این موضوع نشان دهنده غیرت و مردانگی آنان جهت دفاع و حفاظت از ایران و انقلاب اسلامی است که از شرق به غرب و جنوب کشور اعزام می شوند.

 

زارعی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی با تکیه بر باور ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس پیروز میدان بودیم، افزود: دشمن به دنبال این است تا باور ایثار و شهادت و یاد شهدا را بین نسل های جوان کم جلوه نشان دهد و هویت دوران دفاع مقدس را از بین ببرد.

 

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری خراسان جنوبی در خصوص یادوراه شهدای عشایر و کشاورز بشرویه بیان کرد: برگزاری این نوع یادواره های شهدا اولین کار فرهنگی است که با تبیین صادقانه و روایت گری واقعیت های جنگ می توانند گنجینه دوران دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.

 

وی در پایان گفت: یادواره ها می توانند هویت ما را که دشمن در جنگ نرم نشانه گرفته را به نسل جوان برگردانند و با یک کار فرهنگی از طریق اثربخشی یادواره ها می توانیم نقشه های دشمن را خنثی کنیم.

 

گفتنی است: نخستین یادواره ۶ شهید کشاورز و عشایری شهرستان بشرویه ۲۵ خرداد ماه در این شهرستان برگزار ‏می‌شود.

کد خبر 1185125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha