دومین همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» در کاشان برگزار شد

دومین همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» در تالار مهرگان فرهنگ‌سرای مهر شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دومین نشست آموزشی از همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان در تالار مهرگان فرهنگ‌سرای مهر کاشان برگزار شد.

 

پژوهشگر و کارشناس مسایل بحران جمعیتی کشور در این همایش، ضمن ضرورت پرداختن به موضوع تهدیدات سیاسی جمعیت، به بیان پیشینه‌ای در زمینه ابعاد جمعیتی کشور با سیاست‌هایی که منجر به تنظیم خانواده شده، پرداخت.

 

حسین مروتی عضو کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی کشور با بیان اینکه تنظیم خانواده دارای مولفه‌های فردگرایی، بهداشت و سلامت، مسائل اقتصادی، فمنیسم، جایگاه مادری، منابع طبیعی و زیستی و همچنین مسائل جنسی می‌باشد، گفت: تنظیم خانواده آن چیزی که شناسانده شده نیست، بلکه تنظیم خانواده یک طرز تفکر و یک فرهنگ است تا بتواند سبک زندگی را تغییر داده و به دو مؤلفه قدرت که جمعیت جوان و خانواده مستحکم است، ضربه مهلک وارد کند.

 

حجت الاسلام محمد‌حسین ندیمی، نایب رئیس ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه، معاون آموزش مجمع ملی فعالان جمعیت هم در این همایش که در راستای تاکید مقام معظم رهبری پیرامون افزایش جمعیت تشکیل شد در رابطه با ضرورت پرداختن به جایگاه مادری در جمعیت و فرزند آوری صحبت کرد.

 

همایش "تعالی خانواده و جوانی جمعیت"با هدف تربیت کنشگر جمعیت با حضور اساتید شاخص کشوری و با شرکت جمعی از بانوان و آقایان علاقه‌مند طی دو جلسه در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان انجام شد.

کد خبر 1185129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha