۹۰ درصد مسکن ملی در قالب خود مالک‌ها بود

فرنام درباره اینکه سهم خودمالکی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن چه میزان است گفت: ۹۰ درصد مسکن ملی در قالب خود مالک‌ها بوده و بسیاری از متقاضیانی که زمین داشتند با دریافت تسهیلات و تخفیفات از این طرح استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی فرنام، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در برنامه میز اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واحد‌های طرح نهضت ملی درباره اینکه آیا با وجود یک سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم برای اجرای این طرح تاکنون خوب پیش رفته است، گفت: اجرای این طرح در ۴ سال برنامه ریزی شده و باید راه‌های تامین زمین و اتصال متقاضیان به پروژه صورت گیرد به نظر می‌رسد که به دو سال پایانی دولت که سال‌های ۱۴۰۲ می‌شود شاهد عرضه قابل توجه مسکن باشیم.

 

 

وی در این زمینه که آیا برای شناسایی زمین در اجرای این طرح‌ها دولت توانسته موفق باشد، گفت: باید در اجرای این طرح مشخص شود که اراضی تامین شده و این اراضی الحاق شوند واز سوی دیگر آماده سازی آن‌ها انجام شود بنابراین انتظار می‌رود که بتوانیم در مدت زمان باقی مانده به هدف ۴ میلیون برسیم و به نظر می‌رسد از اجرای نیم میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرایی رسیده باشد.
 

 

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره اینکه سهم خودمالکی‌ها در این طرح چه میزان است، گفت: ۹۰ درصد مسکن ملی در قالب خود مالک‌ها بوده و بسیاری از متقاضیانی که زمین داشتند با دریافت تسهیلات و تخفیفات از این طرح استفاده کردند. در قانون جهش تولید اولویت تولید مسکن و تقویت عرضه است چه در قالب مسکن استیجاری و چه در قالب سایر طرح ها، اما در این طرح باید حمایت و تسهیل در صدور مجوز‌ها صورت گیرد.
 

 

وی در این باره که چرا دستگاه‌ها در ارائه زمین به وزارت راه وشهرسازی برای تامین مسکن همکاری نمی‌کنند، گفت: بیشترین مشکل در این طرح زمین است و اگر به آمار و افتتاح حساب و تکمیل وجه توجه شود مشخص می‌شود که تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار افتتاح حساب صورت گرفته است. باید آسیب شناسی صورت گیرد دستگاه‌های نمی‌آید در قانون جهش تولید همکاری کنند و تا زمانی که این طرح‌های حمایتی به سرانجام نرسیده باید طبق قانون طرح جهش تولید دستگاه‌ها اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.
 

 

کد خبر 1185161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha