افتتاح حساب ۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن

شایان یا بیان اینکه ۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند، گفت: از این میزان ۲۸۱ هزار و ۴۰۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در برنامه میز اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واحد‌های طرح نهضت ملی درباره اینکه چه میزان تسهیلات و آورده به واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است، گفت:  ۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کرده‌اند که از این میزان ۲۸۱ هزار و ۴۰۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده‌اند. 

 

وی با بیان اینکه جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

 

شایان با بیان اینکه از محل تسهیلات نیز تاکنون حدودا ۷ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است، گفت: تعداد ۲۵۵ هزار و ۴۷۹ واحد در قالب ۲۱ هزار و ۹۴۹ پروژه به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد، ۷۹ هزار و ۹۰۰ واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منقعد شده ۲۷ هزار و ۱۴ میلیاردتومان است.
 

 

مدیرعامل بانک مسکن در این باره که در قانون برنامه توسعه مسکن چه میزان تسهیلات باید به بخش مسکن اختصاص یابد، گفت: در قانون بودجه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که بخشی از این میزان پرداخت شده است 
 

 

وی در این زمینه که متقاضیان چه میزان و در چند مرحله باید آورده پرداخت کنند، گفت: مرحله اول از ۱۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان باید پرداخت شود و هرچه پروژه پیشرفت بیشتری کند زمان سریعتری واریز به بانک‌ها باید صورت گیرد.
 

 

مدیرعامل بانک مسکن همچنین در این باره که در قانون برنامه و بودجه سود در نظر گرفته برای تسهیلات چه میزان است، گفت: در قانون بودجه ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است و میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان برای تهران و ۴۰۰ میلیون تومان برای سایر شهر‌ها و برای شهر‌های کوچک ۳۵۰ میلیون تومان است.

کد خبر 1185166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha