امروز نیازمند تحول در آموزش هستیم

طهرانچی گفت: امروز دیگر روش های قدیمی برای تربیت دانشجویان کافی نیست و ما نیازمند روش های جدیدی هستیم و باید به سمت تحول در آموزش دانشجویان برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، دکتر محمد مهدی طهرانچی در اختتامیه دومین رویداد ملی رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن همایش های کتابخانه دکتر حبیبی برگزار شد با ابراز خرسندی از برگزاری دومین رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از تمامی دانشجویان عزیز که بسیار قوی، بلیغ، مستعد و با یک روش مندی عقلی در این رویداد شرکت کردند، تشکر می کنم.

 

رییس دانشگاه زادآزاد اسلامی افزود: با توجه به اینکه بازدیدی از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی داشتم بنده و داوران این دوره از مسابقات از قدرت بیان، استدلال و رویکرد شرکت کنندگان و رشد یافتگی دانشجویان در این کرسی ها شگفت زده شده ایم.

 

طهرانچی افزود: دانشگاه امروزی باید به دنبال ایجاد تحول باشد و آن تحول هم تحول در آموزش خواهد بود.

 

وی افزود: اما اینکه این تحول چگونه رخ بدهد، واضح است که فقط با روش های قدیمی و تنها با تغییرات کوچک در نحوه اداره دروس پیش برویم، مسلما تحولی رخ نخواهد داد بلکه نیازمند روش های جدیدی هستیم که بتوان جوانان را برای ورود به عرصه های اجتماعی انسان مدار و چند وجهی آماده کند.

 

طهرانچی افزود: امروز فضای مجازی آموزش را دگرگون کرده است. در این فضا به دست آوردن اطلاعات برای دانشجویان سخت نیست و ما نیازمند روش جدیدی هستیم.

 

رییس دانشگاه زادآزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز همگان با انبوهی از داده ها مواجه هستند و به همین نسبت بی نهایت کلاس درس در معرض افراد قرار دارد و فراگیری سهل شده است و ما باید در این فضا قدرت درک و مشاهده دانشجویان را تقویت نماییم.

 

وی افزود: برگزاری کرسی های آزاداندیشی راه حل بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که می خواهند از آموزش حافظه محور، به یادگیری تعالی بخش دست یابند.

کد خبر 1185169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha