امسال تحویل کلید واحد‌های نهضت ملی مسکن/هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۵,۰۸۲,۰۰۰ ریال رسید

افتتاح حساب ۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن، ۹۰ درصد مسکن ملی در قالب خود مالک‌ها بود، امسال تحویل کلید واحد‌های نهضت ملی مسکن خواهیم داشت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۳ خرداد شبستان به شرح زیر است:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در امور عام‌المنفعه صرف کرد

در گزارش هیأت مدیره بانک به مجمع عمومی، اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی تشریح شد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نخستین بانک کشور است که در راستای اجرای بانکداری اسلامی و با مجوز مجمع عمومی مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ بخشی از منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام‌المنفعه هزینه کرده است.

بر همین اساس بانک در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال ناشی از دریافت وجه التزام را برای تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا هزینه کرد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰ نیز، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال را از این محل به تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا تخصیص داد. این بانک در مجموع ۲۹۰ میلیارد ریال را برای تهیه ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا اختصاص داده و در چارچوب طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور توزیع کرده است.

گام‌های بلند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی

افزون بر این، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مبلغ ۵۰ میلیارد ریال را نیز در سال ۱۴۰۰ به آزادی بانوان زندانی سرپرست خانوار تخصیص داده است.

این‌ موارد تنها بخشی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۲ سال گذشته به شمار می‌رود که آن را به پیشگام شبکه بانکی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام‌المنفعه تبدیل کرده است.

پیشتاز در معرفی ابزارهای بانکداری نوین

در بخش دیگری از گزارش هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مجمع عمومی، تأکید شد این بانک بسیاری از خدمات غیرحضوری بانکی را برای نخستین بار به جامعه ارائه کرده است.

افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، کارت هدیه آنلاین و احراز هویت آنلاین سجام از جمله خدماتی است که نخستین بار از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارائه شد.

روند توسعه خدمات غیرحضوری از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متوقف نشده و گزارش ارائه شده از سوی هیأت مدیره بانک به مجمع عمومی، نشان می‌دهد ابزارهای بانکداری نوین در این بانک همچنان رو به گسترش است.

راه‌اندازی سامانه ضمان برای تسهیل دریافت وثایق و تضامین وام‌ها، اعطای نسخه الکترونیک قرارداد به مشتریان در راستای گسترش بانکداری الکترونیکی و حذف قراردادهای فیزیکی، تدوین دستورالعمل پرداخت وام بدون ضامن و متعاقباً سامانه ضمان بخشی از اقدامات انجام شده توسط این بانک در سال ۱۴۰۰ بوده است.

 

افتتاح حساب ۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در برنامه میز اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واحد‌های طرح نهضت ملی درباره اینکه چه میزان تسهیلات و آورده به واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است، گفت:  ۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کرده‌اند که از این میزان ۲۸۱ هزار و ۴۰۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده‌اند. 

 

وی با بیان اینکه جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

 

شایان با بیان اینکه از محل تسهیلات نیز تاکنون حدودا ۷ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است، گفت: تعداد ۲۵۵ هزار و ۴۷۹ واحد در قالب ۲۱ هزار و ۹۴۹ پروژه به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد، ۷۹ هزار و ۹۰۰ واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منقعد شده ۲۷ هزار و ۱۴ میلیاردتومان است.
 

 

مدیرعامل بانک مسکن در این باره که در قانون برنامه توسعه مسکن چه میزان تسهیلات باید به بخش مسکن اختصاص یابد، گفت: در قانون بودجه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که بخشی از این میزان پرداخت شده است 
 

 

وی در این زمینه که متقاضیان چه میزان و در چند مرحله باید آورده پرداخت کنند، گفت: مرحله اول از ۱۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان باید پرداخت شود و هرچه پروژه پیشرفت بیشتری کند زمان سریعتری واریز به بانک‌ها باید صورت گیرد.

 

۹۰ درصد مسکن ملی در قالب خود مالک‌ها بود

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران تهران در برنامه میز اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واحد‌های طرح نهضت ملی درباره اینکه آیا در این طرح کار با سرعت خوب پیش می‌رود، گفت: از همان روز ابتدای شروع دولت سیزدهم که کلید این پروژه زده شد مشخص بود که پروژه زمان بری است چراکه اساسا پروسه تولید مسکن زمان بر است و باید اصلاحات لازم صورت گیرد وما باید واقع گرا باشیم تا اعلام کنیم چه زمانی واحد‌ها را باید تحویل دهیم.
 

 

وی درباره اینکه میزان حضور بخش خصوصی در این پروژه‌ها چقدر است، گفت: وزارت راه وشهرسازی هم از بخش خصوصی و هم از توان بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند اما با ادامه این روند برای هر دوی این بخش‌ها در ادامه مسیر دچار اخلال می‌شود.
 

 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران در این زمینه که چنددرصد بخش مسکن توسط تعاون باید ساخته شود، گفت:‌ ما با تجربیات منفی در طرح بحث سیاست گذاری مسکن روبرو هستیم چرا که هزینه‌ها در این بخش افزایش یافته و با سیاست گذاری‌های دستوری نمی‌توانیم این طرح را به مرحله اجرایی برسانیم این در حالی است که ۵۰ درصد مسکن کل کشور در تعاون ساخته می‌شود.

 

امسال تحویل کلید واحد‌های نهضت ملی مسکن خواهیم داشت

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در برنامه میز اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واحد‌های طرح نهضت ملی درباره اینکه چه میزان تاکنون پالایش در طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: ثبت نام تا آخر اردیبهشت در طرح نهضت ملی مسکن با توجه به درخواست متقاضیان ادامه داشت و ما سعی خواهیم کرد تا آخر خرداد این پالایش را به اتمام برسانیم. در تهران در شهر‌های جدید پرند و هشتگرد و پاکدشت متقاضیان می‌توانستند ثبت نام کنند و در ویرایش جدید متقاضیان باید شهر مورد سکونت خود را انتخاب کنند.
 

 

وی درباره اولین زمان تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن گفت: امسال تحویل کلید خواهیم داشت در برخی از مناطق به موانعی از قبل پبش بینی نشده رسیده بودیم، اما سعی خواهیم کرد در برخی از شهر‌ها امسال قطعا واحدی را افتتاح کنیم.
 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این باره که چه تعداد ثبت نام کننده امسال صورت گرفته بود، گفت: در مرحله اول ثبت نام و بیش از ۵ ونیم میلیون نفر ثبت نام انجام شد که بیش از ۴ میلیون نفر واجد شرایط بودند ما امیدوار هستیم تا سال ۱۴۰۱ بار دیگر سایت را برای ثبت نام متقاضیان باز کنیم.
 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۵,۰۸۲,۰۰۰ ریال رسید

امروز (دوشنبه ۲۳ خرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۵,۰۸۲,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۷۱.۵۹ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۶۴,۰۰۳,۵۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۵۸,۹۵۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۰,۴۴۶ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۲,۰۲۸ ریال و قیمت هر پوند به ۴۰۵,۶۴۰ ریال رسید.

 

 

 

 

کد خبر 1185175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha