نمایشگاه تولیدات، آثار و دستاوردهای طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان برپا می‌شود

سالاروندیان گفت: نمایشگاه استانی آثار و دستاوردهای حاصل از طرح‌های خوداتکایی و مهارت‌آموزی مدارس شبانه‌روزی در کردستان برپا می‌شود.

طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با عنایت به نامگذاری سال 1401 با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و باتوجه به راهکارهای اجرایی مرتبط با مدارس شبانه روزی در سند تحول بنیادین و چشم انداز این مدارس در تداوم اجرای طرح‌های خوداتکایی و مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی، نمایشگاه و فروشگاه محصولات و دستاوردهای طرح‌های خوداتکایی به صورت استانی در تابستان سال جاری ( 13 لغایت15 تیر1401 ) برگزار می‌شود.  

 

 

سالاروندیان هدف از برپایی از نمایشگاه را معرفی طرح‌های خوداتکایی مدارس و نتایج حاصل از اجرای آن‌ها، فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد انگیزه بیشتر در دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی، فراهم آوردن امکان تبادل تجربیات بین کارگاه‌های خوداتکایی، تقویت روحیه کار، تلاش، تعاون و مسئولیت پذیری در دانش‌آموزان، توسعه زمینه کسب مهارت در خصوص فعالیت‌ها و حِرَف مورد علاقه دانش‌آموزان و بسترسازی خوداشتغالی و کارآفرینی عنوان کرد.  

 

 

معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه بر تشکیل جلسات توجیهی برای مدیران مدارس شبانه‌روزی متوسطه اول، دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و آماده‌سازی محصولات برای نمایش، عرضه و فروش در نمایشگاه کارگاه خوداتکایی متمرکز استانی تأکید کرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده کلیه مدارس شبانه‌روزی، دوره اول و دوم متوسطه و فنی و حرفه‌ای و کاردانش، مؤظف به ارائه مهارت به دانش‌آموزان هستند.

 

 

گفتنی است؛ در سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش استان کردستان حدود 114 طرح خوداتکایی در 83 واحد آموزشی شبانه‌روزی استان فعال بوده و دانش‌آموزان براساس علاقه در این طرح‌ها آموزش دیده و مهارت کسب می‌نمایند و آثار تولیدی آنها به فروش می‌رسد.

کد خبر 1185178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha