بیش از ۹۹ درصد موسسات درمانی گلستان طرف قرارداد نظام الکترونیک سلامت هستند

حسینی گفت: نظام الکترونیک سلامت از مهمترین مباحثی است که سازمان بیمه سلامت ایران در این حوزه پیشگام بوده و در استان گلستان نیز بیش از ۹۹ درصد موسسات درمانی طرف قرارداد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (دوشنبه 23 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: نظام الکترونیک سلامت از مهمترین مباحثی است که سازمان بیمه سلامت ایران در این حوزه پیشگام بوده و در استان گلستان نیز بیش از 99 درصد موسسات درمانی طرف قرارداد، در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک با این اداره کل همکاری می کند که این امر خود گامی مثبت در اجرای بهینه نسخه نویسی الکترونیک، دقت و سرعت و جلوگیری از هدر رفت منابع است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: از آغاز دولت سیزدهم با رویکرد خدمت رسانی به مردم، سازمان بیمه سلامت ایران با تحت پوشش قرار دادن حدود 6 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه گام مهمی را در راستای ارتقای سطح کیفیت و ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیماران، تحقق سازمان الکترونیک و گسترش طرح پزشک خانواده برداشته است. 

 

وی ادامه داد: به منظور تکمیل پوشش بیمه درمانی آحاد جامعه، دهک بندی افراد متقاضی، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین و به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام می شود و افرادی که جز 3 دهک پایین جامعه قرار دارند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و سایر متقاضیان که در دهک های 4 الی 10 قرار می گیرند، با پرداخت بخشی از سرانه، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار خواهند گرفت.

 

حسینی، پوشش بیمه مادران باردار و پرداخت هزینه های درمان ناباروری تا سقف 90 درصد هزینه ها در بخش دولتی را از دیگر خدمات سازمان بیمه سلامت برشمرد و افزود: این خدمات در راستای سیاست های تشویق فرزند آوری و جوان سازی جامعه و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت را که منجر به افزایش رضایتمندی موسسات درمانی طرف قرارداد و به خصوص بیمه شدگان شده، پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی عنوان کرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان، مدیریت منابع و صرفه جویی در هزینه ها و همچنین نظارت صحیح بر این امر را گامی موثر در جهت افزایش میزان رضایت بیمه شدگان دانست.

 

کد خبر 1185190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha