قطعنامه آژانس کاملا سیاسی است/ نمی توانیم بدعهدی های اروپایی ها را نادیده بگیریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا سیاسی است، گفت: نمی توانیم بدعهدی های اروپایی ها را نادیده بگیریم.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اگر به مفاد قطعنامه های آژانس بین المللی انرژی اتمی دقت کنیم، متوجه می شویم که در هیچ زمانی مفاد این قطعنامه ها کارشناسی نبوده است، این دفعه نیز صدور قطعنامه کاملا سیاسی بود و علت صدور آن نیز فشاری است که صهیونیست ها به گروسی در سفری که وی به اسراییل داشت، داشتند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مفاد این قطعنامه بسیار شتاب زده تدوین شده است و جایگاه آژانس را نیز پایین آورده است چون این قطعنامه ماهیت اجرایی ندارد و الزام آور نیز نیست ما به انرژی اتمی تاکید داریم که کار خودشان را انجام دهند.

 

وی بیان کرد: البته اشکالی در کار ما در گذشته بود و آن این است که ما خط قرمزی برای آژانس تعیین نکرده بودیم و ملاحظات را تعیین نکرده بودیم، هر وقت می خواستند بازدید داشته باشند ایران با آغوش باز این را می پذیرفت در حالی که این اشکال داشت.

 

وی تاکید کرد: صدور قطعنامه بر مذاکرات ما با اروپا تاثیر دارد این بدعهدی اروپایی ها را نمی توانیم نادیده بگیریم چه در حوزه های سیاسی و اقتصادی و تجاری بازنده این قواعد اروپایی ها هستند.

کد خبر 1185197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha