هشدار کارشناسان امور قدس نسبت به قصد اشغالگران در تقسیم مکانی مسجدالاقصی

ناظران و کارشناسان امور قدس و مسجدالاقصی می گویند که اشغالگران برای یهودی سازی مسجدالاقصی تلاش می کنند و می خواهند بخشی از مسجدالاقصی را جدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرساله، ناظران و کارشناسان امور قدس می گویند که اشغالگران برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی برنامه می ریزی می کنند و می خواهند بخشی از مسجدالاقصی را جدا کرده و اسلامی بودن این مکان مقدس را در سایه طرح های عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی، هدف قرار دهند.

 

در همین راستا، موسی عکاری، کارشناس امور قدس، گفت: اشغالگران به دنبال منحرف کردن ملت عربی و اسلامی از موضوع بیت المقدس و مسجدالاقصی هستند.

 

وی افزود: ملت های عربی و اسلامی و اسلام  همچنان زنده است و از مسئله فلسطین حمایت می کنند.

 

عکاری با اشاره به اینکه اشغالگران می خواهند به سرپرستی اردن از مسجدالاقصی ضربه بزنند از جوانان اردنی خواست از قدس حمایت کنند.

 

وی تاکید کرد که اشغالگران در اجرای طرح های خود در مسجدالاقصی و قدس موفق نخواهند شد و ملت فلسطین به مقاومت خود  همچنان ادامه خواهند داد.

 

بسام ابوسنینه، محقق امور قدس نیز گفت: اشغالگران به صورت غیر طبیعی به دنبال تقسیم زمانی مسجدالاقصی هستند.

 

وی افزود: اشغالگران می خواهند با جدا کردن بخشی از مسجدالاقصی دست به یهودی سازی بزنند.

 

ابوسنینه تاکید کرد: حمله به مسجدالاقصی از سوی شهرک نشینان تنها هدف رژیم صهیونیستی نیست، بلکه آنان می خواهند پای خود را فراتر از اینها بگذارند.

 

وی افزود: مسجدالاقصی از آغاز سال میلادی مورد حملات شهرک نشینان قرار گرفته است، اما محافظان مسجدالاقصی همیشه از این مکان مقدس دفاع کرده اند و طرح های صهیونیست ها را ناکام گذاشته اند.

 

شیخ ناجح بکیرات، رئیس آکادمی وقف و میراث الاقصی گفت: هر گونه طرح صهیونیستی برای جدا کردن بخشی از مسجدالاقصی که بخواهد به نفع یهودیان تمام شد، منجر به پایان اشغالگری می شود.

 

بکیرات نسبت به این اقدامات گفت: اشغالگران فرصت تقسیم مکانی را پیدا نخواهند کرد.

 

جنبش حماس نیز از اهالی کرانه باختری و قدس خواست در مسجدالاقصی حضور گسترده داشته باشند و جلوی طرح های صهیونیست ها را بگیرند.

 

محمد حماده، سخنگوی حماس گفت: اشغالگران بدانند که مسجدالاقصی و قدس خط قرمز ما هستند و ما جلوی هر گونه تجاوزات آنان را می گیریم.

کد خبر 1185199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha