صنایع دستی هویت‌بخش میراث فرهنگی و گردشگری است

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: صنایع دستی هویت‌بخش میراث فرهنگی و گردشگری است و لازم است با حمایت هنرمندان زمینه رشد و ارتقای آنها را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، به مناسبت روز‌ جهانی صنایع دستی، نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران هنرهای دستی شهرستان پیشوا عصر روز یکشنبه در ارگ هنرهای سنتی (آب انبار بازار) افتتاح شد.

 

ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار شهرستان پیشوا در آیین گشایش این نمایشگاه و فروشگاه گفت :صنایع دستی هویت‌بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.

 

وی افزود: پیشوا علاوه بر اینکه قطب بزرگ کشاورزی استان تهران است، هنرمندان چیره دستی در حوزه صنایع دستی دارد و ما باید  با حمایت از این هنرمندان زمینه رشد و ارتقا آنها را فراهم کنیم.

 

تاجیک نوری با تاکید بر بهره گیری از هنرمندان در قالب های مختلف بیان کرد: هنرمندان پیشوایی ظرفیت های بالقوه ای در زمینه صنایع دستی و فرش دارند و در تلاش هستیم با برگزاری دوره‌های بازاریابی زیر نظر سازمان توسعه تجارت زمینه اشتغالزایی آنان را در عرصه بین‌المللی فراهم کنیم.

 

لازم به ذکر است، این نمایشگاه به همت فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(علیه السلام)، مدیریت ارگ هنرهای سنتی و تولیت موقوفه مرحوم شیخ جنید برپا گردیده و تا سه‌شنبه ۲۴ خردادماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ دایر است.

کد خبر 1185248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha