پرهیز از کار جزیره ای در حوزه فرهنگ و هنر/نگاه به دستگاه فرهنگ و هنر تحقیر آمیز است

جوادی با بیان اینکه نگاه به دستگاه فرهنگ و هنر استان مازندران تحقیر آمیز است، گفت: قول می‌دهم حوزه فرهنگ و هنر در استان مازندران جهش قابل توجهی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسین جوادی» امروز(۲۳خرداد) در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه متاسفانه از نظر رسیدگی به اوضاع معیشتی کارکنان این دستگاه در رتبه آخر قرار دارد،‌اظهار کرد: طی بررسی مشخص شده ۶۸ نفر از کارکنان این مجموعه تمایل به جابجایی پست خدمت برای حضور در آموزش و پرورش داشتند که این زنگ خطر است و باید برا یرفع این نگاه برنامه ریزی جدی داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه عدالت رفتاری و گفتاری باید در این اداره کل برقرار باشد، افزود: در برقراری مزایا و پاداش کارکنان باید عدالت داشته باشیم تا برقراری عدالت در نظام اداری زمینه ساز برقراری عدالت در جامعه را فراهم آورد.

 

وی با بیان اینکه در تعریف سازمانی دو قسم سازمان مطلوب و ایده آل و سازمان سالم داریم، گفت: اگر سازمان سالم نابشد نمی توانیم به سمت سازمان ایده آل برویم. دستگاه فرهنگ و هنر استان نیز باید با سالم سازی این سازمان به سمت سازمان مطلوب برود.

 

جوادی با بیان اینکه برای این که دستگاه سالم بشود باید آفت شناسی، آفت زدایی، بستر سازی و برنامه سازی شود، افزود: یک سازمان باید از مدیر تا تمامی کارکنان سالم و صادق باشند تا بتوانند به سازمان مطلوب برسند.

 

وی با بیان اینکه یک مدیر با تفکر منفی دستگاه تابعه را منفی می کند، ادامه داد: اگر از من به عنوان یک مدیر رفتار غیر صادقانه دیدید اگر جلوی این رفتار واکنش نداشته باشید مسئول شرعی هستید.

 

جوادی با اشاره به اینکه تفکر مثبت، تفویض اختیارات نسبی و صداقت از الزامات رسیدن به دستگاه سالم است که مدیر مجموعه باید به زیر مجموعه خود دهد، گفت: همچنین مدیران تابعه باید به کارکنان شخصیت دهند تا در حیطه کاری با استقلال فکری بتواند بهتر کار کند، کارمند در لایه های زیری دوم و سوم باید تفکر مستقلی داشته باشد تا دستگاه سالم را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه مدیر خوب باید با همکاران خود ارتباط خوب داشته باشد، افزود: نظارت در اداره باید متقابل باشد مدیر و کارکنان باید بر امورات رفتاری و اداری نظارت داشته باشند.

 

جوادی با بیان اینکه زمانی ممکن است روند اداری باعث غفلت کردن مدیر شود، ادامه داد: فعالیت جزیزه ای در اداره کل ارشاد و ادارات تابعه شهرستان پسندیده نیست. باید یک فرم اداری در این مجموعه تسری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه اداری باید متعادل باشد، افزود: احتیاج ندارم هیچ رسانه ای از من جوادی به عنوان یک مدیر خوب تعریف و تمجید کند.

 

جوادی به سابقه رسانه ای خود از سال ۱۳۶۷تاکنون اشاره و بیان کرد:نمی خواهم از ابزارهای توسعه جمعی به نفع ابزار توسعه شخصی خود استفاده کنم. تلاش دارم کار خوب انجام دهم مدیر و کارکنان سالم را هدفگذاری دارم و رشد جمعی را انتظار دارم.

 

جوادی باتاکید براینکه مدیر خوب باید منصف باشد، گفت: مدیر خوب باید مربیگری یاد داشته باشد تا کارکنان زیر مجموعه به درستی چینش و بکارگیری شوند.

 

وی با بیان اینکه یک کارمند باید بلند پرواز باشد، افزود: کارمند باید اعتماد بنفس و صداقت داشته باشد.

 

جوادی با بیان اینکه کارمند در حوزه فرهنگ وهنر باید خلاق باشد، گفت: به تمام کارکنان این اداره کل افتخار می کنم. اما این اداره کل نیازمند یک جهش برای رفع نگاه تحقیر آمیز دیگر سازمان ها نسبت به حوزه فرهنگ و هنر است.

 

وی با اشاره به گستره عظیم سازمان ها و موسسات زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: رسانه ها، چاپخانه ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد، موسسات فرهنگی قرآن و عترت، موسسات موسیقی و ... زیر مجموعه این اداره کل هستند و با این ظرفیت ها نبای  شاهد کم کاری و چالش در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

 

جوادی با بیان اینکه آشتی فرهنگ با صنعت، میراث فرهنگی، سیاست، شهرداری، ورزش و... را در دستور کار داریم،‌گفت: تفاهم نامه هایی برای تحقق این ماموریت ها تدبیر شده است.

 

وی با تاکید براینکه اجازه نمی دهیم هیچ هنرمندی فکر کند فرزند ناخوانده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است، افزود: میز و پست برای من مهم نیست خدمت به مردم برای من مهم است و اگر صادقانه رصد شوم خوشحال می شوم.

کد خبر 1185267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha