حاکم بودن نگاه علمی و عملیاتی به حوزه کشاورزی در جهرم

شفیعیان با اشاره به حاکم بودن نگاه علمی و عملیاتی به حوزه کشاورزی در جهرم از مهیاشدن زمینه فعال شدن باغ مطالعاتی کشت بافت نخیلات تجاری درپی پیگیری های مستمر طی ۲ سال اخیر در راستای مقایسه و سنجش‌ سازگاری ارقام مختلف نخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۲۳ خرداد) در دیدار سرپرست و مدیران حوزه خدماتی جهاد کشاورزی جهرم گفت: باتوجه به تسهیل شدن فرایند صادرات مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی، به ویژه بین المللی شدن فرودگاه و خدمت ارزشمند پلمپ صادراتی محصولات در پست قرنطینه ضرورت دارد با همدلی مجموعه های اداری شهرستان و باغداران از این ظرفیت حداکثر بهره اقتصادی در ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش برده شود.

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به حاکم بودن نگاه علمی و عملیاتی به حوزه کشاورزی در جهرم از مهیاشدن زمینه فعال شدن باغ مطالعاتی کشت بافت نخیلات تجاری درپی پیگیری های مستمر طی ۲ سال اخیر در راستای مقایسه و سنجش‌ سازگاری ارقام مختلف نخل خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و کاهش سفره آب های زیر زمینی، این رخداد موثر در اقتصاد شهرستان منجر به پایداری اشتغال ۳۰درصدی در چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان ها از مجموع اشتغال حوزه کشاورزی شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم ارائه هشدارهای لازم به فعالان حوزه کشاورزی در خصوص لزوم دقت در زمینه فرسایش خاک را مهم و حیاتی دانست و بیان داشت: قطعا آسیب‌های حوزه خاک از آثار منفی کاهش منابع آب زیرزمینی کمتر نیست.

 

شفیعیان همچنین شکل گیری فضای گفتگو و تبادل آراء بین مسئولین و فعالان حوزه کشاورزی به منظور احصاء مشکلات را ضروری ذکر کرد.

 

وی اهداف مدنظر را تسهیل ارائه خدمات دولت در زمینه های حمایتی مانند کشاورز کارت و دامدار کارت، توسعه کشت گلخانه‌ای، پیگیری تسهیل صدور مجوزها در نظام مهندسی کشاورزی از طریق مراجع تصمیم گیری برشمرد و گفت: امیدداریم با همدلی و همراهی مدیران ارشد شهرستان زمینه ایجاد آرامش روانی دراین بخش اثرگذار اقتصادی فراهم شده و امنیت غذایی جامعه تضمین شود.

کد خبر 1185301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha