تبیین فرهنگ مهدویت راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است/ همایش بزرگ اربعین و مهدویت در ایلام برگزار می شود

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان ایلام با بیان اینکه تبیین فرهنگ مهدویت راه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است، گفت: تلاش می شود که همایش بزرگ اربعین و مهدویت در ایلام با تعامل همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی برگزار گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «فیض الله رضایتی» در نشست هماهنگی شورای سیاستگذاری و هماهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: یکی از شاخص های اصلی شیعه، فرهنگ انتظار است، استقامت ما از فرهنگ عاشورا است  و  عدالت خواهی و حاکمیت جهانی برگرفته از فرهنگ مهدویت و امام زمان( عج) است.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان ایلام با اشاره به اینکه  عصر آینده به ظهور و حاکمیت جهانی حضرت امام زمان(عج) ختم خواهد شد، افزود: حضرت امام صادق(ع) می فرمایند که بهترین انسانها کسانی هستند که در انتظار امام زمان(عج) باشد و منتظر واقعی ظهور باشند.

 

 

وی با اشاره به اینکه همچنین حضرت امام صادق(ع) می فرمایند که منتظران واقعی امام زمان(عج) برترین مردم روزگار هستند، تصریح کرد: برای معرفت به امام زمان(عج) چهار گام نیاز است که باید در این راستا حرکت کرد، اول شناخت و بعد محبت امام زمان(عج) است و بعد از آن اطلاعات و تمرین پیروی و   و مرحله معرفت به امام عصر(عج) است.

 

رضایتی با بیان اینکه چهارمین مرحله انتظار فرج است، تصریح کرد: با برنامه های فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری همایشها، جشن ها، دوره های آموزشی، فعالیت های رسانه ای در راستای تبیین فرهنگ مهدویت در سطح جامعه باید تلاش کرد که معرفت به امام زمان(عج) افزایش پیدا کند و باید این بستر فراهم شود.

وی تصریح کرد: در  نیمه شعبان سال جاری بیش از هفت هزار نفر در مراسم جشن میلاد با سعادت  امام زمان(عج) حضور پیدا کردند که نشان دهنده عمق اراده و عشق مردم به فرهنگ مهدویت و امام زمان(عج) است.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان ایلام  با بیان اینکه اولین برنامه این است کلاس های مهدویت افزایش پیدا کند و مربیان دوره مهدویت تربیت شوند، افزود: در دروه اول تربیت مربی مهدویت حدود۴۰ نفر دوره های آموزشی را در طول ۲۵روز، آموزشی های تخصصی لازم را کسب کردند و امسال در تلاش هستیم که همایش بزرگ اربعین و مهدویت در استان تحقق یابد.

 

رضایتی گفت: در بحث اردوهای آموزشی و فرهنگی نیز در مناطق محروم و حاشیه ای و آسیب پذیر می توان وارد عمل شده و دوره های آموزشی را در بُعد معنویت و مهدویت در این مناطق  همراه با کارهای فرهنگی برگزار کرد، ما آمادگی داریم که در راستای حضور  مربیان اعزامی از قم  بستر لازم در استان فراهم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه های مهدویت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی  در سطح استان برگزار شد که استقبال بسیاری خوبی از این برنامه ها و دوره های آموزشی انجام شد و  همچنین در تلاش هستیم که اردوهای مهدویت را در شهرهای زیارتی و مقدس از جمله مشهد مقدس و قم برگزار شود.

کد خبر 1185328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha