تداوم بازديد دوره‌اي و ميداني فرماندار ماسال از روستاهاي تابعه

فرماندار ماسال در راستای بازدیدهای دوره‌ای از روستاهای سطح شهرستان از روستاهای میرمحله و مرکیه بازدید و از نزدیک مشکلات و مسائل این روستاها را بررسی کرد .

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا ریشه تمامی مشکلات و مسائل عقب ماندگی مثل فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، رشد سریع جمعیت و بیکاری فزاینده، در مناطق روستایی قرار دارد، یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورها و از جمله کشور ما، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت­ های شغلی است، توسعه و عمران روستایی در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه ­های اصلی توسعه در ایران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.

 

بنای دولت مردمی امروز بر این است تا مسئولان شخصا در نقاط دوردست و محلات حضور پیدا کنند و از نزدیک با مشکلات و نیازهای مردم،‌روبرو شوند و برای رفع نیازهای به حق مردم گام بردارند، بازدیدهای میدانی از روستاها و دیدار چهره به چهره با مردم در خصوص رفع مشکلات موجود در روستاها سبب می‌شود تا مسئولان شناخت بهتری از مسائل و مشکلات روستاها به دست آورده و به حل آن بپردازند.

 

با توجه به مشکلات فراوانی که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ارتباط بیشتر و مستمر مسئولان با مردم و روستائیان را می‌طلبد تا عزم جدی مسئولین در جهت حل مشکلات و خدمات رسانی، برای مردم باورپذیر باشد.

 

در راستای سفرهای فرماندار ماسال به روستاها و بررسی مشکلات، مسئولان با اهالی روستای سیدمحله و مرکیه بخش مرکزی این شهرستان دیدار و مشکلات این روستا را بررسی کردند.

 

در ابتدای این دیدار مردم روستا به ارائه مشکلات خود پرداختند که عمده‌ترین مشکلات این دو روستا در حوزه راه‌های دسترسی، آب شرب و کشاورزی، منابع طبیعی، ساخت وسازهای مجاز و غیر مجاز بود.

 

 

«غلامرضا گیل‌چالانی» ضمن تاکید بر حضور در روستاها و خدمت به مردم شهرستان اظهار کرد: حضور مسئولین در بین مردم از تاکیدات دولتمردان بوده، زیرا که فلسفه وجودی مسئولان در این نظام، خدمت به خلق خدا و جلب رضایت الهی است.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه این بازدیدها بصورت مستمر از روستاهای مختلف شهرستان باهدف حل مسائل و مشکلات اهالی انجام می‌شود افزود: وظیفه مسئولان رفتن به بخش ها و روستاها و خدمت مردم رسیدن برای شنیدن دردها و مشکلات و تلاش برای رفع آنها است.

 

وی با اشاره به این مطلب که وظیفه ماست که به درددل مردم گوش دهیم و در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم قدم بر داریم، گفت: مردم حق دارند که در موضوعات مختلف مطالبه گر باشند و مدیران و مسئولان شهرستان و بخش هم وظیفه دارند پاسخگوی این مطالبات باشند.

 

 

گیل‌چالانی تصریح کرد: دهیاران بعنوان نماینده دولت در روستاها باید اشراف کامل و حضور مناسب در روستا داشته و با پیگیری موضوعات در چارچوب ضوابط تعریف شده از ظرفیت های موجود برای مرتفع کردن مشکلات استفاده کرده و وظایف خود را نیز به نحو احسن انجام دهند.

 

 فرماندار ماسال هم ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات روستاییان از دستگاه‌های اجرایی خواست برای حل این مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

گفتنی است،‌ اشراف به مسائل و مشکلات روستائیان یکی از مهمترین وظایف هر مسئول است و مدیران باید در جهت آباداني مناطق روستايي و جلب رضایت اهالی روستا تمامی تلاش خود را بکار گیرند.

کد خبر 1185340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha