آمادگی کتابخانه‌های عمومی گیلان برای ترویج برنامه‌های قرآنی

کرمی ضمن تاکید بر آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان برای گسترش فعالیت‌هایش در بخش آگاه‌سازی و ترویج برنامه‌های قرآنی گفت: فضای کتابخانه‌ها محیطی امن برای مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز (دوشنبه ۲۳ خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری روی مبحث کتابخوانی دغدغه‌های فراوانی دارند و ضمن تاکید بر مشارکت همه نهادها در این حوزه، این امر را واجب دینی خطاب کردند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان وجود تنها چهار کتابخانه در شهرستان آستانه اشرفیه را ناکافی خواند و عنوان کرد: موضوع تحقق اختصاص نیم درصد اعتبار به حوزه کتابخوانی تنها در گیلان وجود دارد و ما در سایر استان‌ها نظیر مازندران شاهد این مشکل نیستیم.

 

کرمی با بیان اینکه در سالروز بزرگداشت مقام همسر و مادران شهدا نشست کتابخوان همسران شهید مدافعان حرم در آستانه اشرفیه برگزار شد تصریح کرد: برای نگهداری نسخ خطی که هویت ملی ما محسوب می شود باید فضای آن را بیش از پیش در سطح شهرستان فراهم کنیم.

 

وی وضعیت عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه را مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه عضویت رایگان برای گروه‌های مختلف جامعه تعریف و اجرا می‌شود افزود: با توجه به وضعیت حال حاضر اقتصادی، نهاد کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی خوبی را انجام داده تا مردم بتوانند با صرف کمترین هزینه و با استفاده از کارت‌های عضویت، کتاب مورد نظر خود را در کتابخانه مطالعه کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه افزایش قیمت کتاب معضلی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب است افزود: علاوه بر کتابخوانی در حلقه‌های صالحین برگزاری نشست‌های جمعی برای طلاب، دانش‌آموزان، پاکبانان، زنان خانه‌دار، مسئولان و سایر قشرها از دیگر برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

 

کرمی فضای کتابخانه‌ها را محیطی امن برای مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی دانست و اذعان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی با حوزه علمیه، انجمن قرآنی، جهاد دانشگاهی و بسیج اساتید تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد کرده است. 

 

وی با اشاره به اینکه ۸۵ باب کتابخانه در سراسر گیلان وجود دارد از آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای گسترش فعالیت‌هایش در بخش آگاه‌سازی و ترویج برنامه‌های قرآنی خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید کاری کنیم تا کتاب در سبد خانوار جای بگیرد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان هم درصدد تحقق این امر است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: دریافت مطالبات این اداره کل از محل نیم درصد شهرداری‌ها امری است که واقعا روی آن تاکید داشته و داریم و انتظار هست شهرداری‌ها هم در این حوزه مساعدت و همکاری بیشتری داشته باشند زیرا این امر همه به نفع خود شهرداری‌ها و هم به نفع کل استان و شهرستان تمام می‌شود.

 

گفتنی است، تقدیر از اعضای انجمن فعال در امر ترویج کتابخوانی پایانبخش این نشست بود.

 

کد خبر 1185368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha