دانشگاه ها به منظور حل مسائل اجتماعی در جامعه نقش آفرینی کنند

عمیدزاده خواستار نقش آفرینی دانشگاه ها به منظور حل مسائل اجتماعی در جامعه شد و گفت: استفاده از توانایی‌ ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید توانمند، پر تلاش و پر انگیزه در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «نادر عمیدزاده» ظهر امروز (دوشنبه ۲۳ خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمشهر، خواستار نقش آفرینی دانشگاه ها به منظور حل مسائل اجتماعی جامعه شد و اظهار کرد: استفاده از توانایی‌ ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید توانمند، پر تلاش و پر انگیزه در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: برای مقابله با پدیده ناهنجار تیراندازی در مراسمات، دانشگاه های شهرستان، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه می توانند در فرهنگ سازی این مسئله نقش آفرینی و جایگاه مهمی داشته باشند.

 

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری امورات فرهنگی شهرستان در نشست های شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: تیراندازی ها همسو با فرهنگ دینی و اجتماعی این دیار نیست و اینجا رسالت اصحاب رسانه، صدا و سیما و مسئولان این است که به مقابله فرهنگی و مطلوب با این پدیده نادرست بپردازند.

 

عمیدزاده با بیان اینکه باید از ظرفیت علمی دانشگاه ها به صورت کاربردی استفاده شود اضافه کرد: از مدیریت دانشگاه ها و اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان می خواهیم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به یاری دولت و دستگاه های اجرایی بیایند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها می توانند درمسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان وارد شوند و تاثیرگذاری مثبت داشته باشند ابراز کرد: بهترین راهکار مقابله با معضل تیراندازی فرهنگ سازی مناسب است و این فرهنگ سازی فقط با مشارکت کلیه نهادهای فرهنگی، نخبگان، بزرگان و ریش سفیدان و… محقق می‌شود.

 

فرماندار خرمشهر یاد آور شد: ورود اصحاب رسانه و صدا و سیما نیز به این مقوله با دعوت از سران عشایر و چهره‌های صاحب نفوذ و اساتید دانشگاه ها، می تواند نقش مهم و تاثیر گذاری در آگاهی بخشی جامعه داشته باشد جراکه در صورت تحقق از بسیاری  ازحوادث ناخواسته و تلخ پیشگیری خواهد شد.

 

کد خبر 1185417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha