شعار اربعین حسینی فراگیر، حکیمانه و جامع است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: شعار « انا من حسین » که برای برگزاری مراسم اربعین امسال انتخاب شده ، فراگیر و جامع است .

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین « سید عبدالفتاح نواب » امروز  دوشنبه(23 خرداد ماه)  در مراسم رونمایی از شعار مراسم اربعین 1401 در تالار وحدت بعثه مقام معظم رهبری افزود: یکی از ویژگی های شعار خوب این است که  فراگیر و حکیمانه باشد و جمعیت بزرگی را شامل شود. 
وی با اشاره به اینکه برخورداری از مقبولیت اجتماعی از دیگر ویژگی های شعار خوب است، گفت: شعار «انا من حسین » که حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام است و به عنوان شعار امسال مراسم اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، همه این ویژگی ها را در بردارد. 
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت افزود: این شعار بر سر در ورودی حرم مطهرامام حسین(ع) نقش بسته است و چون سخن پیامبر است جامعیت اجتماعی نیز دارد. 
وی فراگیر بودن زمانی را از دیگر ویژگی های شعار خوب بیان کرد و اظهار داشت: شعار خوب نباید یکبار مصرف باشد و باید دوره های مختلف زمانی را شامل شود، شعار امسال اربعین حسینی هم به اربعین محدود نخواهد شد و در هر زمانی قابل استفاده است. 
حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به اینکه شعار امسال اربعین حسینی بر گرفته از سخنان الهام بخش نبی مکرم اسلام ( ص ) است، گفت: این شعار از زبان انسان کاملی است که بر اساس حدیث قدسی خداوند می فرماید: اگر وجود مبارک آن حضرت نبود، هستی را خلق نمی کردم. 
وی با بیان اینکه شعار باید هدفمند باشد و اهداف مختلفی را دنبال کند، اظهار داشت: شعار خط و مشی انسان را ترسیم می کند و گاهی در نبرد و جنگ و گاهی در رابطه با دست یابی به اهداف جمعی مورد استفاده قرار می گیرد. 
وی به اهمیت تاثیرات انتخاب شعار در اسلام اشاره کرد و افزود: انتخاب شعار خوب و موثر مورد توجه اسلام بوده است به گونه ای که رسول اکرم(ص) در بسیاری از جنگ ها از جمله غزوه احد در مقابل شعار دشمنان، شعار بسیار صریحی را انتخاب و اعلام کردند که شعار دشمن را منکوب کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: یا مثلا در فتح مکه پیامبر اسلام شعار « نَحْنُ عِبادُاللَّهِ حَقّاً حَقّاً - ما به حقیقت بنده خدا هستیم » را انتخاب و اعلام کردند .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه در پرچم کشورها نیز از شعار استفاده می شود و دست یابی به اهداف با پیوست فرهنگی تبدیل به شعار می شود، افزود: در مرکز پرچم جمهوری اسلامی ایران کلمه الله به عنوان هدف ارشمند قرار گرفته است و در تفریق آن از جمله لا الله الا الله استفاده شده است. 
وی اضافه کرد: استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی از شعارهای جمهوری اسلامی ایران است که یکی از غنی ترین شعارهای کشورهای جهان به شمار می آید و دررابطه با روابط اجتماعی و بین الملل اهداف و خط مشی کشور را خوب و واضح بیان کرده است. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه برخی از کشورهای جهان نیز حتی از شعارهای مذهبی و اعتقادی استفاده کرده اند و این شعارها را ارزشمند می دانند، گفت: مثلا در آمریکا شعار "ما به خدا ایمان داریم" وجود دارد اما عملکرد دولت آن نشان می دهد به تنها چیزی که اعتقاد ندارند، خدا است. 
وی « تنها راستی است که پیروز است » را از شعارهای کشور هند بیان کرد و افزود:  عملکرد برخی کشورها نشان می دهد که خط مشی این کشورها با شعارشان فاصله زیادی وجود دارد .

کد خبر 1185419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha