والدین در ذخیره سازی خون بند ناف فرزندان پیشگام باشند

ضرابی گفت: متاسفانه در سال‌های قبل خون بندناف به عنوان محل ذخیره سازی سلول های بنیادی دور ریخته می شد اما با تدابیر شرکت رویان هم اکنون به عنوان یکی از بانک‌های ذخیره سازی در دنیا تبدیل شده ایم و والدین در ذخیره سازی خون بند ناف فرزندان پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مرتضی ضرابی» امروز (23 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: بزودی پایشگاه محصولات زایمانی به همت متخصصان این عرصه راه اندازی خواهد شد تا زباله های زایمانی را به محصولات باارزش پزشکی تبدیل کنیم.

 

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان تصریح کرد: هم اکنون امکان تهیه 30 محصول از ضمائم زایمانی مجود دارد اما در این پالایشگاه فعلا 6 محصول کاربردی پزشکی مدنظر است.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: زیر ساخت های لازم این پالایشگاه در رویان فراهم شده است و ظرف 6 ماه آینده این پالایشگاه محصولات مورد نیاز پزشکی از ضمائم زایمانی را آغاز خواهد کرد و حتی تلاش می کنیم تا این محصول بیولوژیکی استراتژیک را صادر کنیم.

 

ضرابی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های قبل خون بند ناف به عنوان محل ذخیره سازی سلول های بنیادی دور ریخته می شد اما با تدابیر شرکت رویان هم اکنون به عنوان یکی از بانک های ذخیره سازی در دنیا تبدیل شده ایم و والدین در ذخیره سازی خون بند ناف فرزندان پیشگام باشند.

 

وی ادامه داد: با انتقال سلول های بنیادین به بیماران خاص توانسته ایم بیماری های مختلف خونی و غیر خونی را از این روش درمان کنیم و بیماران سرطانی را درمان کنیم.

 

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان افزود: هم اکنون یک هزار و 500 نمونه خون بند ناف در استان اردبیل ذخیره سازی شده و در سطح کشور نیز این رقم به 180 هزار نفر رسیده است.

 

ضرابی با اشاره به اینکه هزینه ذخیره سازی خون بندناف 60 میلیون ریال است، عنوان کرد: با ذخیره سازی این سلول های بنیادین می توان بیماری افراد با ژنتیک های هم نوع خود را درمان کرد.

 

کد خبر 1185441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha