زیارت مجازی شهدای گمنام فراهم می شود/توسعه فرهنگی در کنار قبور شهدا

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه امکان زیارت قبور شهدای گمنام برای همه مقدور نیست، گفت: زیارت مجازی شهدای گمنام بر بستر اینترنت فراهم می شود.

سرهنگ «محمد رضایی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به خاکسپاری 500 شهید گمنام در استان اصفهان اظهارداشت: این شهدا با تعداد مختلف در 165 نقط سراسر استان اصفهان خاکسپاری شده اند که هر کدام یک یادمان هستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: امکان زیارت همه یادمان ها و یا تعدادی از مقبره شهدای گمنام برای همه فراهم نیست و شاید افرادی بخواهند حال و هوای معنوی را در یک مقطع زمانی داشته باشند از این رو زیارت مجازی فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: زیارت مجازی اینترنت شهدای گمنام بر بستر فراهم می شود که برای این کار باید فیلم برداری و تولید محتوا و ارائه بر بستر فضای مجازی ایجاد شود که تاکنون برای 50 یادمان انجام شده و پیش بینی می شود که این کار تا شهریورماه به سرانجام برسد.

 

سرهنگ رضایی معتقد است، حال و هوای معنوی خوبی را شهدای گمنان در نقاط مختلف ایجاد کرده اند و با توجه به اینکه یادمان های آنان به عنوان میراث ناملموس مطرح شده از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط گردشگران با این مراکز استفاده خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: تولید محتوا و زیارت مجازی توام با ادعیه خوانی و حضور کاملا واقعی انجام می شود تا حس و حال حضور در آن مناطق ایجاد شود.

 

توسعه فرهنگی در کنار قبور شهدا

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تکمیل ساخت و سازهای یادمان شهدای گمنام به صورت ویژه دنبال می شود، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق این کار رها شده بود که با اعتبار بخشی و تاکید مدیریت استان جدی گرفته شده و پیش بینی می شود تا در تابستان امسال شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام باشیم.

 

وی ادامه داد: این مراکز هر کدام یک پتانسیل فرهنگی هستند و مردم با حضور در این مناطق حس و حال خوبی به افراد دست خواهد داد از این جهت بر اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت جوانان و تشکل های فرهنگی تاکید داریم.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه راه اندازی موزه شهدا و دفاع مقدس اصفهان در حال پیگیری است، گفت: بخش فیزیکی آن آماده و بیشتر بر ارائه خدمات دیجیتال و فعالیت های سینمایی تاکید شده است.

 

وی اضافه کرد: دو موزه دیگر نیز در نجف آباد و کاشان نیز راه اندازی خواهد شد که در کاشان مکان تصویب و در نجف آباد این موضوع در حال پیگیری است.

کد خبر 1185448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha