محیط بانان بازوی توانمند و فعال بدنه اصلی حفاظت محیط زیست هستند

مرادی محیط بانان را بازوی توانمند و فعال بدنه اصلی حفاظت محیط زیست برشمرد و گفت: حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش استان، مرهون پایش، گشت و کنترل مداوم شبانه‌روزی آنها در مناطق و زیستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خیرالله مرادی سرپرست حفاظت محیط زیست استان کردستان دوشنبه شب 23 خرداد ماه در همایش تجلیل از محیط بانان کردستان در سالن اجتماعات شهدای محیط بان حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته محیط زیست و روز ملی محیط بان که در تقویم هفته محیط زیست در سال جاری با عنوان «محیط زیست، محیط بان، ایثار و شهادت»؛ اشاره شده به نقش ارزشمند و تأثیرگذار محیط بانان اظهار کرد: محیط بان کسی است که در خط مقدم حفاظت از حیات زیستمندان قرار دارد و ما باید برای این قشر ارزش قائل شویم.

 

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت محیط بانان در لباس مقدس محیط بانی، مایه افتخار و عزت است؛ ادامه داد: ارزشمندترین منبع حیات در دنیا، تنوع زیستی است و کشورهایی پیشرفته هستند که از منابع زیستی خود بخوبی حفاظت می‌کنند و در این راستا، محیط بانان مهمترین حلقه حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی و زیستی هستند.

 

 

مرادی محیط بانان را بازوی توانمند و فعال بدنه اصلی حفاظت محیط زیست برشمرد و افزود: حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش استان، مرهون پایش، گشت و کنترل مداوم شبانه‌روزی آنها در مناطق و زیستگاه‌ها است.

 

 

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: امنیت غذایی و سلامت در گرو حفظ تنوع زیستی است و پرسنل حفاظت محیط زیست از بالاترین سطح تا پایین‌تر سطح نقشی انکار ناپذیر در سلامت کره زمین ایفاء می‌کنند.

 

 

مرادی با بیان اینکه جانور وابسته به زیستگاه و خود زیستگاه شامل گیاه، خاک و اقلیم است گفت: هر گونه تخریبی در گیاه موجب تخریب زیستگاه و در نتیجه تهدید و نابودی جانوری خواهد بود، تخریب زیستگاه مهمترین عامل خطر انقراض گونه‌های جانوری است، پس تنوع زیستی که شامل تنوع جانوری، تنوع ژنتیکی، تنوع اکوسیستمی و تنوع گیاهی است موضوع مهم محیط زیست است.

 

 

در ادامه مراسم ضمن قدردانی از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر پرسنل حفاظت محیط زیست بویژه یگان حفاظت، از محیط بانان نمونه استان کردستان و کارمندان فعال با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

کد خبر 1185480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha