بازرسی و نظارت از اصناف استان سمنان مستمر باشد

حجت الاسلام مطیعی با تأکید بر لزوم جلوگیری از نقش‌آفرینی دلالان در عرضه محصولات کشاورزی گفت: انتظار مردم از مسئولان در اجرای طرح مر‌دمی سازی یارانه‌ها، نظارت مستمر بر بازار است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام‌»مرتضی مطیعی» در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی سمنان با تاکید بر اینکه نظارت بر بازار مستمر باشد، ادامه داد: ناظران بر قیمت‌های بازار به‌منظور امیدآفرینی در جامعه نظارت داشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بار اصلی مسئولیت نظارت بر بازار بعد از عادلانه سازی یارانه‌ها بر دوش جهاد است و لذا رسالت سنگینی بر عهده این نهاد قرار دارد، گفت: باید اقداماتی را صورت داد تا رضایت مندی مردم حاصل شود.

 

وی با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر ناظران بر قیمت‌های بازار به‌منظور امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: وقتی مردم می‌بینند که مسئولان و دست‌اندرکاران کشور دنبال کار و خدمت هستند؛ رضایت عمومی آنان حاصل می‌شود.

 

امام جمعه مطیعی با بیان اینکه در کنار این موضوع باید جهاد کشاورزی کاری کند که دست واسطه‌ها از تولید قطع شود، گفت: متأسفانه عمده سود تولید گران عرصه دام و کشاورزی به جیب دلالان می‌رود.

 

وی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید زمینه‌ای را فراهم کند که فعالیت در این بخش برای بهره‌برداران صرفه اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: این امر تولید گر را دلگرم خواهد ساخت تا به تولید ادامه دهد.

 

حجت الاسلام مطیعی به مقوله کم آبی نیز اشاره کرد و گفت: کشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر در سراسر استان یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد همچنین در این راه باید هدایت سرمایه گذاران و تولید گران صورت گیرد.

 

به گفته امام جمعه سمنان استمرار در نظارت بر بازار هم سبب کنترل بر قیمت‌ها می‌شود و هم مردم را دلگرم می‌کند؛ چراکه ممکن است مردم گرانی را تحمل کنند؛ اما گران‌فروشی را تحمل نخواهند کرد.

 

وی اجرای طرح خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی توسط دولت از کشاورزان با قیمت‌های مناسب و راضی‌کننده را بسیار مهم و در راستای امیدآفرینی در قشر کشاورزان دانست و افزود:‌ باید دست واسطه‌ها از این بخش قطع شود.

 

حجت الاسلام مطیعی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم در اجرای برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گفت: در بسیاری از طرح‌ها مانند آب‌رسانی و لایروبی قنوات می‌توان از ظرفیت مردم استفاده کرد و دولت باید در این زمینه مدیریت کند؛ چراکه اگر مردم وارد شوند در حفظ خدمات ارائه‌شده نیز بیشتر می‌کوشند.

 

وی ضمن قدردانی از اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی و البته همراهی مرغداران استان سمنان برای تأمین گوشت مرغ در این استان در ماه‌های آتی، بر لزوم تأمین نهاده‌های دامی و برنامه‌ریزی برای کاهش تأثیر آن بر قیمت تمام‌شده محصولات پروتئینی تأکید کرد.

 

کد خبر 1185511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha