هوای کردستان در شرایط ناسالم قرار گرفت

هوای کردستان از شامگاه روز دوشنبه با ورود توده جدید گردوغبار، در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

خیرالله مرادی سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان و صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر ورود توده گرد و غبار به استان، کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضای آن  تشکیل شد.

 

 

مرادی با بیان اینکه ورود این توده جدید گرد و غبار، هوای استان را در شرایط ناسالم قرار داده است، از شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 

 

وی عنوان کرد: با استناد به بررسی‌های انجام شده و نتایج حاصل از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و پیش‌بینی بروز شرایط ناسالم برای امروز سه‌شنبه در استان، تصمیماتی اتخاذ شد.

 

 

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان به شهروندان استان توصیه کرد: از همه فعالیت‌های ورزشی، ترددهای غیرضروری در فضای باز و رعایت توصیه‌های بهداشتی در صورت ورود به هوای آزاد خودداری کنند تا سلامتی آنها به خطر نیفتد.

 

 

گفتنی است؛ به دنبال هشدار هواشناسی سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان و تداوم آلودگی هوا در برخی مناطق استان، به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا و با تصویب ستاد مدیریت بحران استان، امروز سه شنبه ۲۴ خردادماه، ادارات، سازمان‌های دولتی و بانک‌های استان کردستان در سه شهرستان سنندج، سقز و دیواندره با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

 

 

در اطلاعیه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان آمده است:

 

 

تداوم فعالیت ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها در این سه شهرستان پس از بررسی آخرین وضعیت جوی و پایش شاخص‌های کیفیت هوا، متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.
 

کد خبر 1185517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha