فرصت های خوب شرکت های دانش بنیان در آمریکای لاتین/مالیات حدود یک و یک دهم میلیون واحد صنفی صفر است

بیشترین برنامه ريزي براي توليد تخم مرغ را داریم، فرصت های خوب شرکت های دانش بنیان در آمریکای لاتین، مالیات حدود یک و یک دهم میلیون واحد صنفی صفر است، تاکید وزیر ارتباطات به مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۴ خرداد شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۷۱۵,۰۰۰ ریال رسید

امروز (سه شنبه ۲۴ خرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۷۱۵,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۲۷.۷۲ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۶۰,۱۷۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۵۳,۹۹۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۹۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۶۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۲,۷۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه ۲۴ خرداد) قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۲,۴۵۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۵,۶۲۱ ریال و قیمت هر پوند به ۳۹۷,۴۹۰ ریال رسید.

 

بیشترین برنامه ريزي براي توليد تخم مرغ را داریم

محمد جعفری، مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر با بیان اینکه بر اساس شرایط، در اين مقطع از سال بیشترین برنامه ريزي براي توليد تخم مرغ را داریم، گفت: خوشبختانه شرایط تولید نسبت به مصرف افزایش پیدا کرده است و قاعدتا قسمتی از تولید، تولید کنندگان با نبود عرضه و تقاضا مواجه است و بنابراين شاهد افزایش ذخیره در مرغداری‌های تولید کننده هستيم.

 

جعفري با اشاره به اینکه بر همین مبنا شرکت پشتیبانی بر اساس مصوبه ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مباشر خرید تخم مرغ مازاد مرغداران، ماموریت دارد کمیته‌ای برای قیمت گذاری تشکیل دهد، افزود: این کمیته بصورت هفتگی بر تخم مرغ تولید کنندگان قیمت گذاری کند و تولیدکنندگان می‌توانند مازاد تولید خود را در سردخانه‌های تعیین شده تحویل دهند.

 

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی با بیان اینکه براساس مصوبات کمیته در جهت حمایت از گله‌های جوان مقرر شد تا تخم مرغ گله‌های تولیدی تا ۵۰ هفته، را جذب و نگهداری کنیم، گفت: تاکنون حدود هزار تن از تخم مرغ‌های مازاد مرغداران خریداری و ذخیره شده است.

 

فرصت های بسیار خوبی برای کشور و شرکت های دانش بنیان در آمریکای لاتین وجود دارد

عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا شب گذشته (دوشنبه ۲۳ خرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه فرصت های بسیار خوبی برای کشور و شرکت های دانش بنیان در زمینه فعالیت های اقتصادی در آمریکای لاتین وجود دارد، گفت:‌ پس از انقلاب اسلامی، کشور پیشرفت های چشمگیری کرده و این پیشرفت ها عمدتا ناشی از تفکر امام و رهبری است. مبنای این تفکر هم خودباوری و توکل به خداست که به لطف خدا موجب شده است که چنین تحولاتی رقم بخورد.

 

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی کشور ما جوانان هستند که در دانشگاه ها آموزش دیدند و ظرفیت های خوبی ایجاد شده است، گفت: اگر چنانچه دولت ها حمایت ها را روی شرکت های دانش بنیان ادامه دهد پیشرفت ها شگفت انگیز خواهد بود و البته این پیشرفت از دید هیچ بازدیدکننده اي مغفول نمی ماند.

 

علی آبادی درباره بازدید رئیس جمهور ونزوئلا از گروه مپنا گفت: آقای «مادورو» در این بازدید با حقایقی از پیشرفت های کشور که واقعاً فوق العاده است آشنا شد و از ما خواست حدود ۱۵ روز دیگر هیأتی را به «کاراکاس» اعزام کنیم و ایده اش این است که چیزی شبیه مپنا را در کاراکاس ایجاد کنیم. آقای «مادورو» از من خواست که در زمینه برق، انرژی، حمل و نقل ریلی و دیگر زمینه هایی که در آنها فعالیت می کنیم برایشان طرح هایی را ارائه دهیم که داریم آنها را آماده می کنیم.

 

مدیرعامل گروه مپنا با تاکید بر اینکه فرصت های بسیار خوبی برای کشور و شرکت های دانش بنیان در آمریکای لاتین وجود دارد، گفت: مپنا هم می تواند به عنوان لوکوموتیو بخش های عمده صنایع کشور را به نحوی فرصت حضور در دنیا بدهد همان گونه که در عراق، پاکستان، عمان و بسیاری کشورهای منطقه حضور بسیار فعال و جدی داریم.

 


علی آبادی با بیان اینکه مشغول ساخت نیروگاه حدود سه هزار مگاواتی در عراق و کمتر از ۵۰۰ مگاوات در روسیه هستیم، افزود: در بسیاری از کشورهای منطقه داریم کارهایی را می کنیم که قبلاً این کارها بيشتر توسط شرکت های آمریکایی انجام می شد و این دستاورد بزرگی برای کشور و به ویژه رهبری انقلاب اسلامی است که آن تفکر را در واقع انتخاب کرد که تفکر خودباوری است.

 

مالیات حدود یک و یک دهم میلیون واحد صنفی صفر است

داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور شب گذشته (دوشنبه ۲۳ خرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه مالیات حدود یک و یک دهم میلیون واحد صنفی صفر است و عملاً معافیت مالیاتی پیدا می کنند، گفت: رویکردمان را در بحث مالیات اصناف بر اساس مالیات مخفی یعنی تبصره ماده ۱۰۰ تغییر دادیم. از رویکرد سنتی به رویکرد داده محور حرکت کردیم.

 

وی با اشاره به نارضایتی ها و گلایه مندی های برخی واحدهای صنفی، اضافه کرد: در جلسه ای با حضور بیش از ۵۰ نماینده اصناف از تهران و استان ها توافقات خوبی را انجام دادیم که گلایه مندی ها را بتوانیم مدیریت کنیم. از جمله این که در همه ادارات کل مالیاتی همکاران ما در اداره کل به اضافه یک نفر از اصناف به عنوان نماینده و یک نماینده منتخب هم از فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی مواردی که مورد اعتراض و گلایه فعالان اقتصادی به ویژه اصناف است مورد رسیدگی قرار می گیرد و برای این گلایه مندی ها تدبیر، چاره اندیشی و تصمیم گیری می کنیم. اختیارات خودمان را به این کمیته ها تقسیم کردیم تا بتوانند به سرعت به مواردی که به تصمیم گیری نیاز دارد واکنش نشان دهند.

 


رییس سازمان امور مالیاتی کشور درباره اینکه مشاغلی که در استان ها شکایت دارند باید به کجا مراجعه کنند، گفت: ادارات کل مالیاتی ما در همه استان ها و همچنین شعب آنها در شهرها پاسخگوی مراجعات اصناف هستند.

 

منظور در پاسخ به این پرسش که مالیات اصناف نسبت به پارسال چه تغییری کرد و در حال حاضر چه تعداد از اصناف از مالیات معاف هستند؟ گفت: مالیات اصناف با توجه به آستانه ای که ستاد اقتصادی دولت تصویب کرد شامل همه اصنافی می شود که فروششان در سال گذشته کمتر از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. برآورد ما در بانک اطلاعاتی مان این است که حدود دو و چهار دهم میلیون واحد صنفی واجد این شرایط هستند همچنین حدود یک و یک دهم میلیون واحد صنفی که در الگوی مالیات مخفی ما و در سامانه ما وارد می شوند، مالیاتشان صفر است و عملاً معافیت مالیاتی پیدا می کنند.

 

تاکید وزیر ارتباطات به مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه اعضای حقیقی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه ICT در حال حاضر به یک حوزه مهم و راهبردی تبدیل شده است، گفت: این حوزه تمام شئون زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و تمام مردم از تصمیماتی که در حوزه سیاست گذاری کلان ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته می‌شود، متاثر می‌شوند.


وی افزود: به همین دلیل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان مهمترین مرجع مقررات‌گذاری در حوزه ICT که هم در عرصه کلان دولت و هم زندگی مردم نقش ایفا می‌کند، جایگاه ویژه‌ای دارد که این موقعیت، رسالت و مسئولیت اعضای کمیسیون برای حل مشکلات مردم با ابزار ICT را سنگین‌تر می‌کند.


زارع پور با اشاره به دستاوردهای حوزه ICT در سال های گذشته تصریح کرد: در این حوزه به مدد سیاستگذاری خوب، دستاوردها و پیشرفت های بسیاری به دست آمده است، اما هنوز با نقطه مطلوب بویژه در حوزه فناوری اطلاعات فاصله داریم.


وزیر ارتباطات تاکیدکرد: راهبرد دولت سیزدهم، استفاده حداکثری از ظرفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای چابک‌سازی و کارآمد کردن ساختارهای اجرایی کشور و حل مشکلات مردم است.


وی افزود: در دوره جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علاوه بر ادامه مسیر گذشته در حوزه ارتباطات، تلاش می‌کنیم خلاء مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات نیز با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات به عنوان عضو کمیسیون جبران شود و این سازمان به عنوان کارگروه تخصصی، موضوعات مربوط به فناوری اطلاعات را پیگیری و پیش‌نویس آن را تدوین کند.


وزیر ارتباطات مقررات‌زدایی را یکی دیگر از رویکردهای مهم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد و گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سیال بوده و از معدود حوزه‌هایی است که نرخ تغییرات در آن بالاست که این موضوع هم فرصت و هم چالش ایجاد می‌کند. در کنار مقررات‌زدایی، درصورت نیاز به حذف یا بازنگری و اصلاح مقررات، مقررات‌زدایی نیز در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار می‌گیرد تا فضای فعالیت برای بخش خصوصی مطلوب تر شود.


بر اساس این گزارش، در سیصد و سی و سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعضای جدید کمیسیون را معرفی و از زحمات و تلاش های اعضای قبلی در تدوین و تصویب مقررات صحیح و اصولی قدردانی کرد.


با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسول جلیلی، محمد خوانساری، حسین میرزاپور، حسین نعمتی و شهاب جوانمردی به عنوان اعضای صاحب نظر جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انتخاب شده‌اند.

 

 

 

کد خبر 1185528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha