حجاب  ارزش آفرین است /  توجه به مسئله حجاب در ادارات به صورت ویژه در دستور کار باشد

حجت‌ الاسلام برقراری گفت: اسلام به مسئله حجاب به عنوان یک موضوع مهم و ارزشی نگاه کرده و باید در ادارات و نهادهای کشور این مسئله مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری»  درستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر با اشاره به اینکه دین ما یک دین مهندسی شده با همه جوانب و زوایا است گفت: مسئله امر به معروف و نهی یکی ازواجبات وفروع دین اسلام است.

 

امام جمعه ملایر با اشاره به روایات ائمه اطهار و تاکیدات ایشان بر احیای این امر مقدس در جامعه افزود: توجه به معارف دینی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین آن در جامعه مشکلات و آسیبهای جامعه را کم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید این مسئله مهم بسیار مورد توجه قرار گیرد و در جامعه عملیاتی شود تصریح کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر فقط در حوزه اخلاق و گفتار نیست بلکه باید به صورت عملی اجرا و اثرات آن در جامعه دیده شود.

 حجت‌الاسلام برقراری با تاکید بر این مسئله افزود: اینکه هر که خود را در جامعه کنار بکشد و این وظیفه را به دیگری بسپارد زیبنده نیست بلکه همه ما مسئول هستیم تا در این زمینه خود را یک امر به معروف و ناهی از منکر بدانیم.

 وی با بیان اینکه در راه امر به معروف و نهی از منکر شهدایی را در کشور داریم که در  مسیر ترویج این فریضه الهی جان خود را فدا کردند گفت: ما نیزباید  در ادامه این مسیرحرکت کنیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

امام جمعه ملایر  یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را مسئله حجاب دانست و افزود: یکی از خطرات امروز مسئله ترویج فرهنگ بی حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی  از سوی دشمن است که متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجتماعی دیگر است.

 وی با بیان اینکه  تبعات فرهنگ بد حجابی که برگرفته از فرهنگ غرب است خطرناک بوده و مشکلات  روحی و عاطفی را به همراه دارد گفت: ارزش انسان به تقوا و حیای اوست و اسلام به مسئله حجاب  نگاه ویژه ای دارد.

حجت‌الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه در ادیان مختلف و در دین مبین اسلام به مسئله پوشش و حیا تاکید و توجه ویژه شده گفت: همه زیبایهای عالم به پوشش است و هر شی گرانها و ارزشمند در پوشش گران بها می‌شود.

وی بهای  پوشش را برای زن و حتی مردان  یک ارزش برای حفظ از آسیبهای بیرونی دانست و تصریح کرد: حجاب به انسان ارزش و بها می‎بخشد

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسئله حجاب باید از ادارات و نهادهای دولتی شروع و پوشش موجه و اسلامی رعایت شود و مدیران دستگاهها به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند  گفت: ائمه جماعات ادارات نیز دقایقی  بعد از نماز در این زمینه صحبت کنند.

 برقراری گفت: اگر این مسئله در بین بانوان ادارات رعایت شود این بانوان می‌توانند به عنوان الگو برای سایرین به ویژه ارباب رجوع باشند و در ادامه در لایه‌های مختلف اجتماع نیز نهادینه و فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: همچنین نیازاست رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی  نیز در این زمینه تلاش کنند و هنرمندان که بسیاری از مردم  این افراد را الگوی خود  قرار می دهند نیز  در توجه به مسئله حجاب یک الگوی اسلامی و ارزشی برای سایرین باشند

امام جمعه ملایر  با تاکید بر حمایت از ناهیان امر به معروف و نهی از منکر و آموزش آنها برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: با آموزش درست و فرهنگ سازی مناسب می توان جامعه را اصلاح کرد.

 وی تاکید کرد: برای موضوع حجاب  با مدیریت و جدیت و به صورت یک حرکت خودجوش همه باید پای کار باشند تا به نتایج مثبت دست پیدا کنیم

 

تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی

در ادامه« حسین فارسی» نیز با اشاره به اینکه از از ۷۲ اداره شهرستان ملایردر راستای فرهنگ سازی حجاب اسلامی تقریبا 60 اداره مورد بازدید قرار گرفته و عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشتیم گفت: در این راستا به دنبال تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و اجتماعی برای موضوع حجاب هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی  فرماندار ملایر با بیان اینکه در این راستا چندین جلسه تشکیل شد گفت:به دنبال این هستیم که افرادی از نخبگان، کارشناسان، افراد صاحب نظر و.... را شناسایی و به عنوان اعضای این قرارگاه از نقطه نظرات کارشناسی شده برای برنامه ریزی  بهتر در موضع حجاب بهره بگیریم و با ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و زیر مجموعه آن بتوانیم این فرهنگ را در شهرستان نهادینه کنیم

 وی اضافه کرد: این نقطه نظرات کارشناسی شده به ستاد امر به معروف شهرستان ارائه و در صورت تایید و تصویت ستاد ابلاغ و اجرا خواهد شد.

فارسی با تاکید بر همکاری رسانه‌ ها، دستگاه های فرهنگی، صداو سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای فرهنگ سازی حجاب در سطوح مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: اگر همه پای کار باشند می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد.

 وی با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در برخی معابر و خیابانهای شهر گفت: در این زمینه نیز باید با همفکری راهکاری ارائه شود تا بتوانیم با فرهنگ سازی لازم را داشته باشیم تا شاهد شکل گیری فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در سطح شهرستان بیش از گذشته باشیم.

 

کد خبر 1185532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha