مجلس حامی دولت/مردم باید بدانند که ما درگیر یک جنگ کامل سایبری هستیم

برگزاری آیین بزرگداشت شهید پیشگام وحدت ارتش و سپاه، مجلس حامی دولت، مردم باید بدانند که ما درگیر یک جنگ کامل سایبری هستیم، اعتراض شدید ایران به محاکمه «اسدالله اسدی» در آلمان و بلژیک، کارت زرد مجلس به وزیرصمت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، برگزاری آیین بزرگداشت شهید پیشگام وحدت ارتش و سپاه، مجلس حامی دولت، مردم باید بدانند که ما درگیر یک جنگ کامل سایبری هستیم،  اعتراض شدید ایران به محاکمه «اسدالله اسدی» در آلمان و بلژیک،  کارت زرد مجلس به وزیرصمت  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۴ خرداد است.

برگزاری آیین بزرگداشت شهید پیشگام وحدت ارتش و سپاه

آیین بزرگداشت مقام شامخ شهید وحدت و نماد اخلاص و مجاهدت سرلشکر محمود امان اللهی با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیرو‌های مسلح، چهارشنبه ۲۵ خرداد از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه واقع در بوستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی ـ بوستان اندیشه سابق ـ تهران برگزار می‌شود.

از شهید امان اللهی به‌عنوان یکی از پیشگامان وحدت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد می‌شود.

شهید سرلشکر محمود امان اللهی ۲۵ خرداد ۱۳۳۹ در روستای جعفرآباد سیاه‌منصور از توابع شهرستان بیجار استان کردستان دیده به جهان گشود و پس از طی تحصیلات متوسطه در یکم مهر سال ۱۳۵۵ وارد دانشکده افسری ارتش شد.

وی در دومین روز جنگ تحمیلی داوطلبانه با تعدادی از دانشجویان افسری تحت فرماندهی شهید سرلشکر سید موسی نامجوی به خرمشهر اعزام شد و در مدت حضور در مقاومت تاریخی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، دو بار به شدت مجروح و در بیمارستان آرین آبادان مداوا و بلافاصله به خط مقدم نبرد بازگشت.

شهید امان الهی به دلیل تجربه حضور در جنگ‌های نامنظم در کردستان به سرعت با کمک و هدایت شهید حجت الاسلام محمد حسن شریفی قنوتی در خرمشهر، گروه‌های پارتیزانی تحت عنوان «لشکر الله اکبر» متشکل از نیرو‌های مردمی را سازماندهی، آموزش و فرماندهی کرد.

پیکر مجروح و بیهوش شهید امان اللهی در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۵۹ با تخریب پل و اشغال مناطق غرب خرمشهر به اسارت نیرو‌های بعثی درآمد.

وی مدت ۱۰ روز در بیمارستان بصره، ۳ماه در سلول انفرادی در زبیر و در استخبارات حزب بعث در بغداد تحت بازجویی و شکنجه وحشیانه و مابقی ایام اسارت در اردوگاه رمادیه همنشین و هم سلولی شهید حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی بود.

وی به موجب ماده ۱۱۰ کنوانسیون سوم ژنو به عنوان مجروح جنگی صعب‌العلاج با اولین کاروان آزادگان متشکل از ۲۵ اسیر ایرانی، ۲۶ خرداد ۱۳۶۰ در کشور قبرس با ۱۷ نفر از اسرای عراقی مبادله شدند. شهید امان الهی پس از آزادی از اسارت و معالجه، مجدد با حضور در جبهه‌های جنوب و شمال غرب با حضور در عملیات‌های ظفر ۱، ظفر۲ و ظفر۳، و همچنین کربلای ۱، کربلای۲ و کربلای ۳ در مسئولیت‌های مختلف تا پایان جنگ به مجاهدت ادامه داد.

 

کار رییس جمهور برای مبارزه با فساد سنگین است/ مجلس حامی دولت است

حجت الاسلام موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های دولت برای مبارزه با فساد گفت: آقای رییسی با توجه به اینکه در دستگاه قضا رشد کرده است، آسیب های اجتماعی را دقیقا می شناسد. یکی از آسیب هایی که به پیکره نظام ما وارد شده است، بحث رانت و رانت خواری و فسادی است که در مسایل مالی و اقتصادی و بانکی ایجاد شده است و تا زمانی که این فساد را ریشه کن نکنیم تمام برنامه ای که در بحث اقتصاد تنظیم می کنیم به نتیجه مطلوب نمی رسد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین جراحی که در کشور باید انجام شود، مبارزه با رانت خوارها و مفسدین اقتصادی است تا بتوانیم موانع را برداریم و وقتی این موانع را برداریم همانند خونی که در بدن سالم جریان پیدا می کند مسایل اقتصادی ما در بدنه جامعه به سلامت جریان پیدا می کند تا کسانی که مستحق خدمت و حمایت هستند، این کمک ها به آنها برسد.

 

وی بیان کرد: کار آقای رییسی در دولت بسیار سخت و سنگین است، مجلس حامی و در کنار وی برای مبارزه با فساد است. مجلس هم در بحث جراحی اقتصادی و هم در بحث مبارزه با مفسدین اقتصادی و زیاده خواهان و کسانی که برای خوردن حق کاذبی قایل هستند همگام با دولت است.

 

نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رییس جمهور تاکید کرد که من حاضرم برای انقلاب آبرویم را نیز بگذاریم، وقتی وی وارد این فضا برای مبارزه شده است قطعا با موانع متعددی مواجه خواهد شد اما ما امیدواریم با روحیه جنگندگی در مسیر مبارزه با فساد موفق عمل کند.

 

مردم باید بدانند که ما درگیر یک جنگ کامل سایبری هستیم

سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل شب گذشته (دوشنبه ۲۳ خرداد) در برنامه صف اول ضمن برشمردن وظایف سازمان پدافند غیر عامل گفت: اگر به مردم توضیح داده شود مردم متوجه می شوند در برنامه هایی مثل قطع بنزین ،‌ یک طرف دشمن ایستاده است و یک طرف هم خودی ها. ترور شهید فخری زاده اولین ترور در فضای سایبری بود و اولین حمله سایبری زیرساختی در دنیا به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران با ویروس اِستاکس‌نِت بوده است. حمله سایبری سال گذشته به سامانه سوخت کشور، چند لایه بود. یک لایه این حمله نفوذ فردی بود. لایه دوم آسیب‌پذیری زیرساختی بود. لایه سوم «قطع خدمت‌رسانی به مردم» بود.

 

وی با بیان اینکه اگر ما نتوانیم پدافند غیرعامل را به صورت جامع و کامل پیاده سازی کنیم برای کشور مخاطراتی ایجاد می شود که بعضی هایش را ممکن است نشود جبران کنیم، گفت: این؛ عین تدبیر رهبر معظم است، ما تلاش زیادی کردیم هم در حوزه قانونی، هم دولتی و هم حوزه های مربوط به تولید اسناد، ترویج، برقراری ارتباطات سازمانی با همه دستگاه ها، بر اساس اساسنامه مصوبه سازمان که مصوب مقام معظم رهبری است، ما در همه وزارتخانه های کشور، یکی از معاونان آن دستگاه می شود رئیس کمیته پدافند غیرعامل آن دستگاه مثلاً در خود سازمان صدا و سیما، معاونت فنی سازمان؛ مسئول کمیته پدافند غیرعامل سازمان می شود به اضافه یک دبیرخانه تخصصی که بتواند تعاملات کار را دنبال کند. بنابراین ما از طریق ارتباطات با بدنه دستگاه ها هم تفهیم تهدید، هم بیان آسیب پذیری های همان دستگاه، هم مشخص کردن راهبردها، رویکردها و برنامه های پدافند غیرعامل آن دستگاه را دنبال می کنیم.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: خوشبختانه با تغییر دولت جدید و تغییر رویکرد این دولت نسبت به دولت قبلی که دولت قبلی کاملاً با این موضوع مخالف برخورد می کرد و همیشه گلوگاه های حل نشده جلوی ما می گذاشت، خوشبختانه در این حوزه خیلی مساعدت شده و ما توانستیم الگوهای تلفیق برنامه ای را در قالب تعامل با دولت تنظیم کنیم به شکلی که برنامه پدافند غیرعاملی را در برنامه های دستگاه های اجرایی مثلاً ما 51 شهر را بالای 200 هزار نفر ر ا با هماهنگی وزارت کشور انتخاب کردیم و برنامه پدافند شهری برایشان تنظیم کردیم و پارسال و امسال تبدیل کردیم به موافقتنامه اجرایی که در ذات برنامه اجرایی برود و همین طور گام به گام می رویم آنها را اجرا می کنیم، درست کنیم. طبیعتاً اگر که یک ساختار منسجم تری بتوانیم در قالب قوانین اجرایی تنظیم بشود می تواند کار را تسهیل بکند.

 

کارت زرد مجلس به وزیرصمت/اولین کارت زرد مجلس به دولت سیزدهم

در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۴خرداد) مجلس شورای اسلامی  سوال محمد وحیدی ،نماینده بجنورد از وزیر صنعت در مورد علت ضعف عملکرد این وزارتخانه در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن  مطرح شد 

پس از توضیحات وزیر صنعت،وحیدی اعلام کرد از پاسخ وزیر قانع نشده است و آن را به رای مجلس گذاشت.

از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه امروز مجلس، ۹۱ نفر از پاسخ های فاطمی امین قانع شدند و ۱۴۱ نفر از این پاسخ ها قانع نشدند؛ به این ترتیب دولت سیزدهم اولین کارت زرد را از مجلس یازدهم دریافت کرد.

 

اعتراض شدید ایران به محاکمه «اسدالله اسدی» در آلمان و بلژیک

کاظم غریب‌آبادی  در نامه  به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، از نقض فاحش حقوق اسدالله اسدی توسط مقامات جمهوری فدرال آلمان و بلژیک اعلام ابراز نگرانی کرد و گفت: آقای اسدالله اسدی از ماموران دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در وین اتریش است. وی در جولای ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان در زمان بازگشت به اقامتگاهش در وین، با وجود دارا بودن مصونیت سیاسی به طور غیرقانونی بازداشت شد. بعد از گذشت یکصدویک روز بازداشت با حکم غیرقانونی دادگاه کارلسروهه آلمان، در اکتبر ۲۰۱۸ به بلژیک منتقل شد. پس از انتقال، دادگاه کیفری آنتورپ برخلاف مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی برابر کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، وی را به صورت غیرقانونی به بیست سال حبس محکوم نمود. او در حال حاضر در بلژیک زندانی است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان، در ادامه به موارد نقض حقوق بشر آقای اسدی در آلمان پرداخت و نوشت: آلمان عضو کنوانسیون ۱۹۶۱ وین درخصوص روابط دیپلماتیک است. عضویت در تعدادی کنوانسیون جهانی حقوق بشر و پروتکل های آنها و عضویت در کنوانسیون منطقه ای اروپایی حقوق بشر، این کشور را ملزم به اجرای مفاد آنها می کند اما اقدامات صورت گرفته توسط دولت آلمان نشان دهنده نقض فاحش تعهدات بین المللی و حقوق بشری این کشور درخصوص آقای اسدالله اسدی و اعضای خانواده او می باشد. مطابق ماده ۴۰ کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، مامور سیاسی و اعضای خانواده مامور در زمان حضور در قلمرو کشور ثالث برای انجام ماموریت یا عبور از کشور ثالث برای بازگشت به کشور خود یا به کشور محل ماموریت، از تعرض مصون بوده و از تمامی مصونیت ها و مزایای موضوع کنوانسیون از جمله مصونیت قضایی برخوردار می باشند. رفتار متخلفانه پلیس و مقامات قضایی آلمان در توقیف و بازداشت غیرقانونی آقای اسدی و خانواده وی برخلاف مقررات الزام آور ماده ۴۰ مذکور نه تنها موجب نقض مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ وین شده است، بلکه منتهی به محرومیت از آزادی و محدودیت فیزیکی غیرقانونی در شرایط سخت گردیده است. این امر نه تنها در تعارض با اصول مندرج در منشور ملل متحد است، بلکه نقض فاحش حق بر آزادی و امنیت مندرج در ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر، ماده ۹ (۱) میثاق بین المللی حقوق مدنی سیاسی و ماده ۵ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه سپس به شکنجه و آزار و اذیت اسدی در آلمان اشاره کرد و گفت: آلمان عضو کنوانسیون ملل متحد علیه شکنجه و دیگر رفتارها یا مجازات های ظالمانه غیر انسانی یا تحقیر کننده (۱۹۸۴)، میثاق بین المللی حقوق مدنی سیاسی و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است. به ترتیب مواد ۲، ۷ و ۳ این اسناد قانونی جهانی و منطقه ای، آلمان را ملزم می کنند تا هیچ شخصی را تحت شکنجه، رفتار یا مجازات ظالمانه غیر انسانی و تحقیرآمیز قرار ندهد. نگهداری آقای اسدی در سلول سرد و کم نور، فقدان تغذیه کافی و آب آشامیدنی، نگهداری در بند مجرمان خطرناک، نگهداری در بونکر مجهز به دوربین مداربسته به مدت ۲۸ روز، عدم ارائه پوشاک کافی و مناسب با شرایط آب و هوایی، لخت کردن، رفتار نامناسب پلیس و مقامات زندان در زمان بازداشت و انتقال به بلژیک، جملگی منجر به شکنجه روحی و جسمی و تحقیر آقای اسدی شده و ناقض حقوق مندرج در اسناد مذکور است.

 

کد خبر 1185535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha