برقراری گشت‌های شبانه برای توزیع عادلانه آب زراعی در گیلان

محمدحسن زاده از برقراری گشت‌های شبانه برای توزیع عادلانه آب زراعی در گیلان خبر داد و گفت: اگر فرد یا افرادی در ازای باز کردن آب از کشاورزان درخواست وجه کند، در صورت ارائه مستندات به شدیدترین وجه با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهران محمد حسن زاده» شامگاه دوشنبه(۲۳ خرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکل کم آبی برخی از شالیزارهای گیلان چه تمهیداتی اتخاذ شده است اظهار داشت: امسال ما با خشکسالی شدید مواجهیم که در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری زهکشی گیلان عنوان کرد: برای مواجهه با بحران کم آبی هم در داخل شبکه آبیاری سفیدرود و هم در خارج آن برنامه نوبت بندی آب را اجرایی کردیم و بالطبع در این شرایط سختی های زیادی برای شالیکاران استان وجود دارد.

 

محمد حسن زاده تعامل سازنده بین شرکت آب منطقه‌ای گیلان و کشاورزان استان را برای مدیریت کردن هر چه بهتر تنش آبی موثر دانست و تصریح کرد: متاسفانه رودخانه لنگرود چند روزی است که کاهش شدید آب پیدا کرده و به همین خاطر مردم دچار مشکل شده‌اند. 

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای در حال رفع مشکل این دسته از کشاورزان شرق استان گیلان است اذعان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ به شدت وابسته به رودخانه لنگرود هستند از طرفی تا دیروز در مرحله نوبت بندی آب بودیم و از دیروز صبح آب منطقه شرق استان گیلان برقرار شده است.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری زهکشی استان گیلان افزود: در چند روز آینده سعی می‌کنیم هم از مسیر کانال و هم از طریق رودخانه لنگرود مشکلات کم آبی کشاورزان آن مناطق را حل و فصل کنیم.

 

محمد حسن زاده درباره اینکه برای سایر مناطق کم آب چه تمهیداتی اتخاذ شده است ابراز داشت: منطقه صوفیان ده هم اینک بی آب نیست و اراضی شالیکاری آن دارای آب است اما ایستگاه پمپاژ آن نمی‌تواند به طور دائمی روشن باشد زیرا آب تالاب کاهش پیدا کرده بنابراین باید یک لایروبی دو کیلومتری توسط شناور انجام گیرد تا آب بیشتری به زیر سوپاپ‌های ایستگاه پمپاژ برسد.

 

وی با تاکید بر اینکه فرآیند برگزاری مناقصه برای لایروبی تالاب تا چند روز آینده برگزار می‌شود یادآور شد: برای توزیع عادلانه آب زراعی همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای گیلان شبانه روز در مناطق حضور دارند و حتی در شهرستانهای فومن، لاهیجان و کوچصفهان گشت‌های شبانه برقرار کردیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری زهکشی استان گیلان خاطرنشان کرد: اگر مردم مشاهده کردند که فرد یا افرادی قصد سواستفاده دارد و یا از کشاورزان در ازای باز کردن آب درخواست وجه میکنند کشاورزان می‌توانند به این اداره مراجعه کنند و ما هم در صورت ارائه مستندات به شدیدترین وجه با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 1185538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha