۵۰ بار ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که در ماه می، ۵۰ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند و ۲۲ بار به مسجدالاقصی حمله کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد: نظامیان صهیونیستی و شهرک نشینان در ماه می میلادی، 22 بار به مسجدالاقصی حمله کردند و 50 بار از پخش اذان در حرم ابراهیمی جلوگیری کردند.

 

در این گزارش آمده است: بیشترین تعداد حملات در روز 29 می اتفاق افتاد و در این روز بیش از یک هزار و 700 شهرک نشین به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

صهیونیست ها پس از قطع «پلکان سفید» قطعات آسانسور را نصب کردند و این اقدام خطرناک که میراث اسلامی را هر روزه در معرض تجاوزات قرار می‌ دهد بر وضعیت دینی و معنوی آن تأثیر می ‌گذارد.

 

شیخ حاتم البکری، وزیر اوقاف  و امور دینی فلسطین گفت: مقامات صهیونیستی 50 بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی در الخلیل جلوگیری کردند.

 

مقامات صهیونیستی همچنین به حفاری های خود در مسجد ابراهیمی ادامه داده اند و به منطقه با الشرقی حمله کردند و برای سربازان خود در این مکان صندلی گذاشته و جلسه برگزار می کنند.

 

البکری بر جدیت تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه مقدسات و مساجد با یک کار سازمان یافته و سیستماتیک برای ضربه زدن به احساسات مسلمانان تاکید کرد. در جایی که اشغالگران مسجدی را در منطقه جنوبی «عرب الرمادین» در قلقیلیه ویران کردند، شهرک نشینان به شهر عریف حمله کردند و شیشه های مسجد رباط را شکستند و سربازان اشغالگر به مسجد «تقوا» در بیطا حمله کردند.

 

تعداد زیادی از شهرک نشینان تحت مراقبت شدید نیروهای اشغالگر به اطراف مسجد یونس پیامبر در حلحول یورش بردند و سعی کردند شیشه های مسجد را بردارند و ارتش اشغالگر به شدت تیراندازی کرد و مناره مسجد را هدف قرار داد.

 

نیروهای اشغالگر همچنین به ساختمان اداره اوقاف در شمال الخلیل در حلحول در مجاورت مسجد حضرت یونس و همچنین ساختمان مدرسه و مهدکودک نسل امید وابسته به کمیته حلحول زکات یورش بردند.

 

در این گزارش ماهیانه همچنین آمده است که ده ها نفر از محافظان مسجدالاقصی با حمله نظامیان صهیونیستی دچار خفگی شدند و شیشه منبر صلاح الدین ایوبی نیز در این حمله آسیب دیده است.

 

همچنین ده ها نفر از مسجدالاقصی تبعید شده و به محافظان و نمازگزاران سخت گیری شده است.

کد خبر 1185540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha