کمک به دولت آقای رئیسی، کمک به کشور است

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه کمک به دولت آقای رئیسی، کمک به کشور است گفت: نباید امید ایجاد شده در مردم با روی کار آمدن دولت جدید تبدیل به ناامیدی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد وحیدی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (24خرداد)مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از وزیر صنعت در مورد ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران معدن چیست،گفت: امروز همه صاحب نظران اقتصادی به میدان آمده اند تا با کمک به دولت مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند، قطعا کمک به دولت آقای رئیسی، کمک به کشور است و نظارت بر عملکرد دولت به منظور رفع ضعف عملکرد دولت نیز مورد تایید است، بنابراین قصد ما برطرف کردن ضعف ها و ایجاد یک نظام شایستگی برای حل مشکلات مردم است.نباید امید ایجاد شده در مردم با روی کار آمدن دولت جدید تبدیل به ناامیدی شود.

 

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به بحث افزایش قیمت ها اظهار کرد: نخستین محور این سوال بحث افزایش قیمت ها بوده که آقای وزیر آن را ناظر بر افزایش قیمت ارز دانستند، آیا افزایش قیمت ها فقط باید ناشی از یک شاخص باشد؟ بله، قیمت ارز قطعاً در افزایش قیمت ها تاثیرگذار است، اما سایر شاخص ها نیز در این افزایش بی تاثیر نیستند.

 

وی با اشاره به محور دیگر سوال خود یعنی حوزه خودرو تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته ایم در این حوزه سهم دولت را در مدیریت صنعت خودرو کاهش دهیم. با وجود اینکه سرمایه گذاری دولت در صنعت خودروسازی کاهش یافته، اما مدیریت دولت در صنعت خودرو حداکثری است.پس از 50 سال هنوز در خودروسازی از نقطه آغاز یعنی مونتاژ و واردات قطعات صحبت می کنیم، از 17 هزار تلفات سالانه در جاده ها صحبت می کنیم. آمار دقیق پلیس در این حوزه نشان می دهد که 30 درصد تلفات به دلیل ناایمن بودن خودروها اتفاق افتاده است! این آمار بیانگر این است که اگر این روند رو به اصلاح نباشد، دچار مشکل خواهیم شد.دستگاه های نظارتی در این حوزه صعنی وزارت صمت، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست وظایف بسیار مهمی دارند اما مشکلات محیطی زیستی و استاندارد خودروها به هیچ عنوان رعایت نمی شود.

 

وی افزود: متاسفانه ارتباط قطعه ساز با خودروساز نیز دچار تعارض منافع است، قطعه ساز به این دلیل که از خودروساز طلبکار است، سهامدار خودروسازی شده و کیفیت قطعات نیز کاهش یافته و نتیجه آن واردات قطعات و تولید خودروهای بی کیفیت شده است.دانش بنیان ها هیچ ارتباطی با خودروسازی ندارند، بسیاری از دانشمندان ما پس از تحصیل، به خودروسازی سایر کشورها می پیوندند! تا چه زمانی این اتفاق باید رقم بخورد و نخبگان در کشور ما  جایگاهی نداشته باشند؟ اگر قرار است هزینه های کشور صرف مدیریت بازار شود، در حوزه خودرو و لوازم خانگی این اتفاق نیفتاده و این حوزه دچار آشفتگی های بسیار است.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت:  کسی منکر اقدامات صورت گرفته در وزارت صمت نیست، اما نمایندگان مردم در کف میدان و مواجهه با مردم هستند. وقتی قرار است جراحی بزرگی اتفاق بیفتد ولی ما فقط برای 4 قلم تعیین تکلیف کرده ایم، نتیجه آن می شود افزایش قیمت 700 قلم کالا! در اینجا وزارت صمت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

کد خبر 1185589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha