مسجدمحوری به رویکردی بسیار جدی در کشور تبدیل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی گفت: تعدد سازمان ‌هایی که علاقمند به کار در حوزه مسجد و در واقع حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت مساجد هستند، در حال افزایش است؛ مسجدمحوری از رویکردهای بسیار جدی در کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی اصغر سهرابی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه توجه عموم مسئولان به مسجد، در حال حاضر به بیشترین میزان خود طی چند دهه اخیر رسیده است، اظهار کرد: شهرداری تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین فعالیت های خود در حوزه مسجد را به اوج خود رسانده اند و فعالیت در حوزه مسجد، به یک دغدغه برای آنها تبدیل شده است.

 

معاون راهبری و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سازمان های دیگر نیز در زمینه مسجد فعالیت های خوبی را شروع کرده اند برای نمونه وزارت آموزش و پرورش فعالیت های خوبی دارد. در واقع مسجدمحوری از رویکردهای بسیار جدی در کشور شده است.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و قوه قضائیه نیز در سال های اخیر کارهای خوبی در حوزه مسجد داشته اند و از ظرفیت مسجد برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی استفاده می کنند و این برای آنها یک دغدغه واقعی است و صرفا یک کار رسانه ای و تبلیغاتی نیست.

 

سهرابی اضافه کرد: تعدد سازمان هایی که علاقمند به کار در حوزه مسجد و در واقع حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت مساجد هستند هر روز در حال افزایش است. در دوره شیوع ویروس کرونا نیز شاهد بودیم که بسیاری از دستگاه ها مساجد را به پایگاه خدمات اجتماعی برای رفع مشکلات و تامین مایحتاج اولیه مردم تبدیل کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً گروه های متعددی فعالیت های مشاوره ای خود را با محوریت مسجد انجام می دهند. اصل این دغدغه هر روز جدی تر و مسجد به یک نهاد کنشگر فعال در کشور و فضای تمدنی ما تبدیل می شود.

کد خبر 1185633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha