هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه ها و راهکارهای اجرایی است

بهرام مسلمی مهنی گفت: هدف اصلی شورا مردم سالاری دینی و فرهنگی و تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه و راهکارهای اجرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهنوج از شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان فرهنگی در استان ها یاد کرد و گفت: در دوره جدید نشست های شورای فرهنگ عمومی هفت شهرستان باید فعال تر و کاربردی تر شوند.

 
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با تبیین اینکه شورای فرهنگ عمومی، ظرفیت بزرگی برای رفع بسیاری از مشکلات موجود در حوزه فرهنگ عمومی است، افزود: همچنین می تواند نقشه جامعی برای بالندگی جامعه و از میان رفتن برخی معضلات  که به بدنه فرهنگ عمومی ضربه می زنند، ترسیم کند.
 
وی با بیان این مطلب که سلامت، هنر، رسانه، کشاورزی، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، خشونت، محیط زیست و خانواده از جمله مقوله ها و مشکلات فرهنگ عمومی هستند، ابراز کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی به لحاظ محدودیت زمانی باید مسائل مربوطه اولویت بندی و  و موضوعات ضروری را به چالش کشند.
 
مسلمی مهنی با تاکید بر رصد فرهنگی، خاطرنشان کرد: در دوره جدید فعالیت های شورای فرهنگ عمومی رویکرد شورایی و ولایی خواهند داشت و در واقع شورا  باید قرارگاه برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی باشد.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که بسترهای تصمیم گیری فرهنگی در شهرستان ها در خدمت رئیس شورای فرهنگ عمومی خواهد بود، تصریح کرد: هدف اصلی شورا مردم سالاری دینی و فرهنگی و تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه  و راهکارهای اجرایی است.
 
وی با بیان این مطلب که اولویت های محدودی در دستور کار شورای فرهنگ  عمومی است و  معتقدیم اولویت های را مسئولان شهرستان ها بهتر می شناسند،  اظهار کرد: سه حوزه صنایع فرهنگی، نشاط فرهنگی و هویت فرهنگی نیز به عنوان اولویت های جدی شورای فرهنگ عمومی جنوب خواهد بود.
 
مسلمی مهنی بر گفت و گوی هر چه بیشتر با نخبگان فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر این امر شکل بگیرد بسیاری از مسائل حل خواهد شد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تشکیل منظم جلسات شورا در شهرستان ها  بحث و بررسی مسائل و تصویب و پیگیری برای اجرای آن ها را یک ضرورت توصیف کرد.
 
وی در خاتمه تاکید: دستور کارهای جلسات شورای فرهنگ عمومی باید در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و  پس از  آن در جلسه شورا مطرح و به تصویب برسد تا به نحو شایسته اجرایی  و عملیاتی شود.
کد خبر 1185707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha