ابراز  نگرانی سازمان همکاری اسلامی نسبت به ادامه مشکلات مسلمانان روهینگیا

سازمان همکاری اسلامی نسبت به ادامه مشکلات مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار ابراز نگرانی عمیق کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « radio.gov»، سازمان همکاری اسلامی نسبت به ادامه مشکلات مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار ابراز نگرانی عمیق کرد.

این نگرانی در بیانیه مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به «نولین هرز»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در میانمار ارائه شد، بیان شد.

در این بیانیه آمده است که مسلمانان روهینگیا از تبعیض نژادی و خشونت شکایت دارند و آنها را مجبور به مهاجرت به کشور بنگلادش و کشورهای دیگر می کنند.

ابن بیانیه تاکید کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عمیقا از وضعیت ناراحت کننده کنونی نگران هستند.

سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار توسط ارتش در سال 2017 که به گفته سازمان ملل می تواند به نسل کشی تبدیل شود، باعث مهاجرت بیش از 740000 نفر از اعضای این جامعه عمدتا به بنگلادش شده است.

پیش‌فرض حقوقی «عدالت جهانی» بر این باور است که برخی از اعمال  از جمله جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت  آنقدر وحشتناک هستند که مختص یک ملت نیستند و می‌توانند در هر جایی مورد محاکمه واقع شوند.

چندی پیش سیستم دادگستری آرژانتین اتهامات مربوط به جنایات جنگی که توسط ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا این کشور انجام شده است را بر اساس حکم دادگاه مبنی بر حمایت از اصول عدالت جهانی بررسی کرد.

 پنج سال از آغاز خشونت ارتش میانمار علیه روهینگیایی ها که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند ،می گذرد و  جوامع روهینگیایی در این مدت تحت پرچم عملیات پاکسازی مورد حمله قرار گرفتند و مردان ، زنان و کودکان بی رحمانه کشته شدند.

با گذشت پنج سال از حوادث آگوست 2017 ، مهم است که به خاطر داشته باشیم رنج روهینگیایی ها به پایان نرسیده است و این جامعه به دلیل آوارگی اجباری خود همچنان با انواع مختلف خشونت و مرگ های غم انگیز روبرو است.

کد خبر 1185710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha