تمام شهرهای فارس از پوشش نسل‌ های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند

سلیمان پور گفت: تمام شهرهای فارس از پوشش نسل‌ های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند و ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پرسرعت سیار ۱۰۹ درصد و ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت نیز در استان ۱۶ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید سلیمان پور»، امروز (سه شنبه 24 خرداد) با ارائه گزارش آخرین وضعیت شاخص های ارتباطی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، آخرین وضعیت این حوزه را تا پایان سال 1400 به صورت فصلنامه ارائه کرده و مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در خرداد جاری منتشر شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ​افزود: وضعیت استان فارس در برخی از شاخص ها مانند ضریب نفوذ تلفن همراه مناسب است و این شاخص برای اپراتور همراه اول صد در صد و برای اپراتور ایرانسل تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400نیز 80 درصد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تمام شهرهای فارس از پوشش نسل‌ های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند و ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پرسرعت سیار 109 درصد و ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت نیز در استان 16 درصد است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت و خطوط دایری در استان فارس 35 درصد و معادل میانگین کشوری در این شاخص است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای 20 خانوار فارس 81 درصد است و طول شبکه فیبر نوری زیرساخت، چهار هزار و 171 کیلومتر، طول شبکه فیبر نوری مخابرات 10 هزار و 542 کیلومتر، ظرفیت پهنای باند ورودی استان 2 هزار و 470 گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت پهنای باند خروجی استان یک هزار و 590 گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت شبکه انتقال سه هزار و 530 گیگابیت بر ثانیه است.

سلیمان پور گفت: تعداد مرسولات 12 ماهه سال گذشته پست فارس هشت میلیون و 708 هزار و 135 مرسوله بوده است.

کد خبر 1185736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha