آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در قزوین

با حضور سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدرضا نصرآبادی» در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) در استان قزوین که امروز (سه شنبه ۲۴ خرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در استان قزوین ۴۲۴ هزار تلفن ثابت داریم و تعداد مشترکان در بخش ADSL،  ۱۵۱ هزار مشترک است که از این تعداد ۱۱۴ هزار ای دی اس ال مربوط به شرکت مخابرات است.

 

مدیر مخابرات منطقه قزوین ادامه داد: توسعه فیبر نوری را در استان از چند سال قبل آغاز کردیم و روی این بستر ۲ هزار مشترک داریم که ارائه سرویس می کنند.

 

وی عنوان کرد: حرکت رو به رشدی در کمیت ارتباطات استان و همچنین کیفیت و پنهای باند اتفاق افتاده است و ظرفیت پنهای باند استان از هشت گیگ به ۳۲ گیگ رسیده است.

 

نصرآبادی افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان قزوین داریم، تمامی دستگاه های اجرایی و اکثر شرکت های صنعتی به فیبر نوری متصل شدند و در کسب و کارهای کوچک هم پیگیر هستیم شعبات اینها به فیبر نوری متصل شوند.

 

وی با اشاره به اهداف طرح نجما خاطر نشان کرد: ارتقا سرعت و کیفیت سرویس های باند پهن مشتریان خانگی، توسعه زیر ساخت ها برای حرکت به سمت تحول دیجیتال، توسعه زیر ساخت ها برای توسعه کسب و کارها، توسعه زیرساخت ها برای حرکت به سوی شهر هوشمند، ایفای نقش بازیگردانی توسط شرکت مخابرات ایران برای سایر بازیگران حوزه آی سی تی اعم از سازمان ها و اپراتورها و ارائه سرویس های نوین مخابراتی بر بستر فیبر نوری (FTTH) از جمله اهداف نهضت جهادی توسعه فیبرنوری است.

 

کد خبر 1185742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha