ما مسئولین باید از تواضع  امام رضا (ع) نسبت به زیردستان خود الگو بگیریم

نماینده ولی فقیه در اداره کل بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت: ما مسئولین باید از تواضع و محبت امام رضا (ع) نسبت به زیردستان خود الگو بگیریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام بهرامی نماینده ولی فقیه در اداره کل بنادر استان سیستان و بلوچستان درجمع پاسداران سپاه چابهار به بیان ویژگی و فضایل امام رئوف و مهربانی‌ها پرداخت و اظهار داشت: همه ما با تاثیر گرفتن از ائمه معصومین آن‌ها را سرلوحه زندگیمان قرار دهیم.

حجت الاسلام بهرامی عنوان کرد:امام رضا (ع) در مشهد مقدس، حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، حضرت احمد بن موسی (مشهور به شاهچراغ) و حضرت محمد بن موسی (ع) در شیراز و حضرت حمزه بن موسی (ع) در ری و تعدادی از امامزادگان در کشور بسیاری از آن‌ها از نوادگان و فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) هستند.

وی در ادامه تصریح کرد:سایر اولاد و سادات امام موسی بن جعفر (ع) نیز هر یک مشعل دار علم و تقوا در زمان خود بودند که برخی از آن بزرگواران نیز در گوشه و کنار ایران مدفون شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل بنادر استان با بیان اینکه امام رضا (ع) بزرگترین مرجع و پناهگاه شیعیان بویژه ملت شریف ایران است، بیان داشت: همه ابعاد زندگی ائمه اطهار (ع) الگوی شیعیان است.

این مسئول در ادامه به برخی از ویژگی‌های اخلاقی برجسته امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت:همه دشمنان و دوستان امام رضا (ع) مجذوب اخلاق، رفتار نیکو و پسندیده ایشان بودند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) کسی را با رفتار و سخن خود آزرده خاطر نمی‌کرد، تصریح کرد:ما باید هر لحظه مراقب رفتار و سخن خود باشیم تا مبادا کسی را ناراحت کنیم چرا که در دین اسلام ۴۰ گناه برای زبان و سخن گفتن آمده است که ارتکاب به هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک انرژی منفی عظیم در زندگی انسان‌ها ایجاد کند.

وی عنوان کرد:امام رضا (ع) هرگز در سخن گفتن باکسی درشتی نمی‌کرد، هرگز پا‌های خود را جلو همنشینانش دراز نمی‌کرد و هرگز در برابر همنشین خود تکیه نمی‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه امام رضا (ع) به مستضعفان احترام می‌گذاشت و هیچ گاه حاجتمندی را مأیوس و ناامید نمی‌کرد، گفت:پیوسته در حفظ شرف و حیثیت افراد نیازمند می‌کوشید.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:ما مسئولین باید از تواضع و محبت امام رضا (ع) نسبت به زیردستان خود الگو بگیریم و کردار حضرت را سرلوحه خود قرار دهیم.

کد خبر 1185753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha