افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در استان ایلام

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۰میلیارد ریال از کشاورزان و دامداران استان وجوهات زکات جمع آوری شده است.

«رضا طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در استان، اظهار کرد: در سال گذشته با جمع آوری ۷۰میلیارد ریال از کشاورزان و دامداران استان زمینه رفع مشکل نیازمندان فراهم شد که ۲۵ درصد این وجوهات در شهرستان دهلران جمع آوری شده است.

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ بخش کشاورزی و دامداری در استان و از طرف دیگر وجود اقشار آسیب پذیر متعدد در استان، پرداخت زکات و ترویج این فریضه الهی می‌تواند بخشی از مشکلات و کمک به نیازمندان را مرتفع کند.

 

طاهری با اشاره به جمع آوری بیش از ۳ میلیارد ریال وجوهات زکات از خیرین ومودیان زکات شهرستان دهلران، گفت: زكات جمع آوری شده در مواردی مانند عمران مناطق محروم، تهیه جهیزی، كمك معیشت، خرید و احداث مسكن، كمك هزینه تحصیلی و دیگر موارد برای كمك به مددجویان هزینه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: میزان پرداخت زكات در استان ایلام و به خصوص شهرستان دهلران به عنوان یكی از قطب های زراعی منطقه هر سال افزایش بیشتری می یابد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خاطرنشان کرد: از میزان وجوهات جمع آوری شده در شهرستان دهلران  ۲۰درصد آن برای اجرای طرح‌های عمرانی مذهبی و ۸۰ درصد آن برای رفع مشکل نیازمندان هزینه می شود.

کد خبر 1185768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha